پریشتینا قوای خاص خود را به شمال کوزوو و متوهیا فرستاد

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiصربستان به دنبال توسعه روابط اقتصادی خود با روسیه است
صربستان به دنبال توسعه روابط اقتصادی خود با روسیه است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.11.2022
عضو شوید
الکساندر ووچیچ، رئیس‌جمهور صربستان پس از گفتگو با هیئتی از مقامات آلبانیایی کوزوو در بروکسل، خطاب به شهروندان گفت که مقامات جمهوری خودخوانده کوزوو نیروهای ویژه وزارت امور داخله را به شمال منطقه ساکن صرب اعزام کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک، جوزپ بورل، دیپلمات اتحادیه اروپا، روز دوشنبه در بحبوحه وخامت اوضاع در کوزوو، دور جدیدی از مذاکرات در سطح عالی بین بلگراد و پریشتینا را در بروکسل برگزار کرد. ووچیچ در پایان این دیدارها گفت که مذاکرات مبنی بر تعویق انداختن اقدامات جنجالی مقامات آلبانیایی کوزوو هیچ نتیجه ای نداشته است و انتظار می رود دوره سختی در پیشرو باشد.
Президент Сербии Александр Вучич - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.02.2021
سوء قصد به جان رئیس جمهور صربستان الکساندر ووچیچ
ووچیچ گفت: "امشب هر آنچه نیروی به اصطلاح پولیس را که پریشتینا دارند، به چهار نقطه مختلف در شمال منطقه، بخصوص به شاهراه سربیکا-زوبین-پوتوک و جاهای دیگر فرستاده است".
او گفت که پریشتینا ماه ها برای خشونت برنامه ریزی کرده است.
ووچیچ روز یکشنبه گفت که انتظار دارد مقامات آلبانیایی کوزوو تصمیم خود را در مورد جریمه شماره های نمبر پلت صربستان رد نمی کند، به همین دلیل اقدامات جنجالی پریشتینا پس از 21 نوامبر در کوزوو وضع را وخیم خواهد کرد.
مقامات آلبانیایی کوزوو از صرب‌های محلی می‌خواهند که نمبر پلت تمام موترهای صادر شده توسط مقامات صربستان را با حروف "KM" به نمبرپلت‌های دارای نماد کوزوو و نوشته "RKS" مجدداً ثبت نمایند و از 21 نوامبر آنها قصد دارند جریمه‌های را صادر کنند. 150 یورو به متخلفان. در 20 سپتامبر 2021، مقامات کوزوو خودخوانده ورود با شماره های صربی را ممنوع کردند و یک واحد ویژه از وزارت امور داخلی ROSU را در شمال این منطقه مستقر کردند. در پاسخ، صرب‌های محلی جاده را با تجهیزات ساختمانی به سمت پسته های تلاشی یارین و برنیاک مسدود کردند و با وجود تلاش‌های "پولیس" برای متفرق کردن آنها با استفاده از گاز اشک‌آور و تجهیزات ویژه، محاصره را حفظ کردند. از سمت مرکز صربستان، پرسنل نظامی با موترهای زرهی در شاهراه مشغول به کار بودند، هلیکوپترها و جت های جنگنده در اطراف منطقه پرواز می کردند. پس از آن در مذاکرات با میانجیگری کشورهای غربی راه حل موقت با مهر و موم شدن نمادها بر روی اعداد ورودی و خروجی از کوزوو و متوهیا به مرکز صربستان حاصل شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала