آغاز مرحله بین المللی مسابقات دوره ای Stenin-2022 در پایتخت افریقای جنوبی

© Photo / Abdul Momin, StenincontestMy Planet, single
My Planet, single - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.11.2022
عضو شوید
مسابقه بین المللی عکاسی خبری به نام عکاس خبرنگار روسی با هدف پشتیبانی از عکاسان جوان و جلب توجه عمومی به چالش های عکاسی مدرن برگزار می شود.
به گزارش اسپوتنیک، نخستین ایستگاه بین المللی گردش نمایشگاهی جهانی آثار برندگان مسابقه عکاسان جوان به یاد اندری استنین (http://stenincontest.ru) در سال 2022 پایتخت اداری افریقای جنوبی - پرتوریا بود.
این نمایشگاه در مکتب هوتل کاپیتال که با پشتیبانی سفارت روسیه در افریقای جنوبی برگزار می شود، نزدیک به صد عکس، تک شات و سریال را ارائه می دهد. در میان نویسندگان آثار نمایش داده شده در پرتوریا، عکاسان خبری از روسیه، ایران، گواتمالا، بنگلادش، فیلیپین، ایالات متحده امریکا، سوریه، ترکیه و سایر کشورها حضور دارند. نمایشگاه در پرتوریا تا 28 نوامبر دایر است، ورود به نمایشگاه رایگان است.
در گشایش این نمایشگاه، ایلیا روگاچف سفیر روسیه در افریقای جنوبی خاطرنشان کرد: "مسابقه بین المللی عکس اندری استنین یک پلت فرم منحصر به فرد است که مردم را در سراسر جهان از طریق عشق آنها به هنر عکاسی را متحد می کند. نمایشگاه مسابقه به ما این امکان را می دهد که دنیای خود را با همه تنوع آن ببینیم. تاریخ معاصر را در قالب صدها عکس برای نسل‌های آینده ثبت می‌کند".
پنجمین سالگرد درگذشت اندری استنین عکاس روسی + ویدیو  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.08.2019
پنجمین سالگرد درگذشت اندری استنین عکاس روسی + ویدیو
او همچنین تاکید کرد: "با جذب عکاسان و خبره‌های هنر از سراسر جهان برای شرکت در این مسابقه، یاد آندری استنین، روزنامه‌نگار روسی را گرامی می‌داریم که در سال 2014 در حین انجام وظیفه در حین پوشش وقایع در دونباس درگذشت و بدین وسیله نشان می‌دهیم که فعالیت آندری استنین به حیات خود ادامه می دهد".
این نمایش جاده ای قصد دارد در شهرهای دیگر در سراسر جهان توقف کند. در جریان شروع تور نمایشگاهی که به طور سنتی در مسکو در محل موزه تاریخی دولتی در 25 اکتبر (https://ria.ru/20221026/stenin-1826695602.html) برگزار می شد، سازمان دهندگان این مسابقه برنامه ریزی برای برگزاری رویدادها در کشورهای خاورمیانه و آسیای جنوب شرقی با حمایت شرکای بین المللی مسابقه را اعلام کردند.
پذیرش آثار برای مسابقه 2023 به طور سنتی از 22 دسامبر - روز تولد آندری استنین - آغاز می شود. درخواست ها را می توان به زبان های روسی (https://stenincontest.ru/)، انگلیسی (https://stenincontest.com/) و چینی (https://cn.stenincontest.com/) در وب سایت مسابقه ارسال کرد.
درباره مسابقه
مسابقه بین المللی عکاسی خبری آندری استنین که توسط گروه رسانه ای راسیا سیگودنیا و تحت نظارت کمیسیون روسیه برای یونسکو برگزار می شود، با هدف حمایت از عکاسان جوان و جلب توجه عمومی به چالش های عکاسی مدرن برگزار می شود. این یک پلت فرم برای عکاسان جوان با استعداد، حساس و باز برای هر چیز جدید است، جایی که آنها توجه ما را به افراد و رویدادهای اطراف ما جلب می کنند.
اندری استنین در 6 اگوست 2014 در نتیجه اصابت چند گلوله نیروهای امنیتی اوکراین در نزدیکی شهر "اسنیژنوی" درگذشت.
پس از مرگ اندره استنین خبرنگار راسیا سیودنیا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به خاطر شجاعت در انجام وظیفه حرفه ای به این خبرنگار مدال شجاعت اعطا نمود.
یادآوری می کنیم، که از سال 2014 "راسیا سیودنیا" مسابقه بین المللی عکاسی خبرنگاری را به نام اندری استنین برگزاری می کند.
برای بسیاری از افراد این مسابقه امکانی برای تغییر زندگی ، امیدواری در حرفه و یادآوری یاد و خاطره عکاس خبری است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала