خرید فروش آنلاین مواد مخدر در شمال افغانستان

© Depositphotos.com / Dedivan1923ماجرای عجیب فروش اسناد سری نظامی در بازار اینترنتی
ماجرای عجیب فروش اسناد سری نظامی در بازار اینترنتی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.11.2022
عضو شوید
باشنده‌گان ولایت‌های بلخ، جوزجان، فاریاب و سمنگان می‌گویند که حالا فروشنده‌گان مواد مخدر، مواد را عقب درهای مصرف‌کننده‌گان انتقال می‌دهند و این بازار "آنلاین" شده است.
به گزارش اسپوتنیک، افغانستان در صدر فهرست تولید کننده‌گان مواد مخدر جهان قرار دارد، این وضعیت به اندازه‌‌ای خطرآفرین بوده که یکی از پیش‌شرط‌های گفت‌وگوهای صلح جامعه جهانی با طالبان، توقف کشت، تولید و فروش مواد مخدر بود‌. این وضعیت برای باشنده‌گان کشور نیز بحران‌زا بوده است. شمار بسیاری از جوانان به مواد مخدر معتاد‌ند و تعداد آن‌ها هر روز به دلیل بیکاری و فقر فزونی می‌یابد.
باشنده‌گان ولایت‌های بلخ، جوزجان، فاریاب و سمنگان می‌گویند که حالا فروشنده‌گان مواد مخدر، مواد را عقب درهای مصرف‌کننده‌گان انتقال می‌دهند و این بازار "آنلاین" شده است.
با این‌که رهبر گروه طالبان پس از تسلط بر کشور، کشت و فروش مواد مخدر را ممنوع اعلام کرد، اما فروش و استفاده از آن افزایش یافته است. در سال‌های گذشته استفاده‌‌کننده‌گان مواد مخدر برای خریداری موادی مانند چرس، مشروبات الکلی، تابلیتK ، تریاک و شیشه به خانه یا دکان فروشنده‌گان مواد مخدر مراجعه می‌کردند. در مواردی هم فروشنده‌گان مواد مخدر به دلیل مشکلات امنیتی از زنان و کودکان کمک می‌جستند. در حال حاضر اما با یک پیام و تماس، مواد مورد نیاز عقب دروازه مشتریان منتقل می‌شود.
یکی از فروشنده‌گان مواد مخدر در شهر شبرغان، مرکز ولایت جوزجان، با روایت مشابه از انتقال مواد مخدر به محل بودوباش استفاده‌‌کننده‌‌گان می‌گوید که با روش جدید، انتقال مواد پشت درب منزل یا محلی که مشتریان مورد اعتماد مشخص می‌کنند، مصون‌تر و کم‌خطرتر است.
این در حالی است که کاشت و مصرف مواد مخدر به‌ویژه در شمال کشور چند برابر افزایش یافته است. طالبان تا‌‌کنون موافق به تطبیق فرمان رهبر‌ گروه‌شان برای مهار کشت و فروش مواد مخدر در کشور نشده‌اند.
تبدیل تریاک افغانی به هروئین در ترکیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.10.2022
محدودیت های طالبان در مورد کشت کوکنار نتایج برعکس دارد، کشاورزان کشت را افزایش خواهند داد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала