شش نتیجه شگفت انگیز تاریخ مسابقات جام جهانی فوتبال

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر Болельщики в фан-зоне во время трансляции матча группового этапа чемпионата мира по футболу между сборными США и Уэльса
Болельщики в фан-зоне во время трансляции матча группового этапа чемпионата мира по футболу между сборными США и Уэльса - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.11.2022
عضو شوید
در ادامه مسابقات جام جهانی 2022 قطر یکی از شگفتی های جام های جهانی دیروز رخ داد.
به گزارش اسپوتنیک، دیروز تیم ملی فوتبال آرجنتاین که در برابر تیم ملی فوتبال عربستان سعودی قرار گرفته بازی را به نتیجه دو بر یک به این تیم واگذار کرد، تا نخستین شگفتی این جام جهانی رقم بخورد.
به همین بهانه اکنون می پردازیم به مهم ترین شگفتی های جام جهانی که تا کنون رخ داده است.
مبصرین فوتبال پیروزی عربستان را ششمین شگفتی مسابقات جام جهانی از آغاز این رقابت ها از سال 1930 میدانند. شگفتی نخست بر می گردد به مسابقات جام جهانی فوتبال در ۱۹۵۰ برازیل و در آن تیم ایالات متحده امریکا با بازیکنان که اکثرا مشاغل غیر از فوتبال داشتند در مقابل تیم قدرتمند و پر آوازه انگلیس قرار گرفتند و توانستند انگلیس را یک بر صفر شکست دهند.
پیش از آغاز مسابقات یکی از روزنامه های معتبر انگلیس نوشته بود، که "گوسفندان امریکایی آماده قربانی اند" و عنوان دیگر این بود که "در ده دقیقه اول سه گول به امریکایی ها خواهیم زد". اما با کمال ناباوری در دقیقه سی و هشت گول خوردند و مسابقه را یک بر صفر به تیم تازه کار امریکا واگذار کردند.
مسی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.11.2022
نخستین شگفتی جام جهانی: آرژانتین 1 - 2 عربستان
دومین نتیجه غیر منتظره در جام جهانی ۱۹۶۶ انگلستان اتفاق افتاد طوریکه در آن تیم تازه ‌وارد کوریای شمالی توانست تیم قدرتمند ایتالیا را که پر از ستارگان تیم های مشهور اروپا چون انتر میلان، آث میلان، یونتوس و لاتزیو بود را یک بر صفر شکست دهد.
در جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا در حالیکه آرجنتاین قهرمان دور پیش یعنی مسابقات سال ۱۹۸۶ مکسیکو بود و ستارگان چون دیگو مارادونا را با خود داشت از سوی تیم گمنام کامرون یک بر صفر شکست خورد، اما در همان سال آرجنتاین به بازی نهایی راه پیدا کرد و با شکست در برابر آلمان دوم شد.
شگفتی چهارم بر می گردد به مسابقات جام جهانی ۱۹۹۴ ایالات متحده امریکا که در آن بازهم قهرمان دور پیش یعنی آلمان دو بر یک در برابر بلغاریا زانو زد و جهان را متحیر ساخت.
در مسابقات جام جهانی ۲۰۰۲ جاپان و کوریا، قهرمان دور پیش یعنی فرانسه با داشتن ستارگان فراوان به میدان آمد ولی در برابر تیم افریقایی سنگال یک بر صفر شکست خورد. جالب اینکه فرانسه قهرمان دور پیش بدون امتیاز در مرحله اول چانس صعود پیدا نکرده و بازیکنانش که چهار سال پیش جام طلایی را با خود داشتند، مایوس و نا امید روانه خانه های شان شدند.
همه منتظر هستیم که آیا در این جام جهانی شاهد شگفتی دیگر خواهیم بود یا خیر؟
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала