معنوی: مدرک های "جرایم جنگی گروه طالبان" را به دادگاه لاهه سپردم

© @https://twitter.comفضل احمد معنوی
فضل احمد معنوی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.11.2022
عضو شوید
وزیر عدلیه حکومت پیشین افغانستان از تحویل مدرک های دست‌‌داشته درباره "جرایم جنگی، نقض حقوق بشر و نسل‌کشی از سوی گروه طالبان" به دادگاه لاهه سپرده شد.
به گزارش اسپوتنیک، فضل‌احمد معنوی وزیر عدلیه حکومت پیشین افغانستان، روز سه‌شنبه ۱ قوس در تویترش نوشت: "ماموریتم موفقانه انجام شد. جنایت‌کاران به عدالت کشانیده می‌شوند؛ جمله‌ای ‌است که دادگاه جرایم بین‌المللی لاهه به آن تعهد سپرد".
او افزوده است: "سرانجام مدرک های دست‌‌داشته ما به دادگاه سپرده شد و با سطح بلند تصمیم‌گیری، صحبت‌های لازم انجام شد. مطمین باشید ان‌شاءالله به‌زودی شاهد نتایج خواهیم بود".
فضل احمد معنوی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.02.2022
معنوی: نمایش چرخبال های ترانسپورتی درپنجشیر، ترس گروه طالبان را آشکارتر ساخت
پیش از این، معنوی از سفرش به اروپا و گفت‌وگو با نهادهای مرتبط حقوق بشری و بعضی شخصیت‌های مطرح کشورهای اروپایی در پیوند به رسیدگی به "جنایت‌های گروه طالبان" خبر داده بود.
در آن زمان، معنوی گفته بود مستندهایی را که از "جرایم جنگی، نقض حقوق بشر و نسل‌کشی از سوی گروه طالبان" با خود دارد، در این ملاقات‌ها پیش‌کش خواهد کرد.
یادآوری می کنیم، که پیش از این دادستان‌های دادگاه بین‌المللی لاهه خواستار ازسرگیری پژوهش درباره "جنایت های" جنگی صورت‌گرفته در افغانستان شده‌اند.
دادستان‌های دیوان کیفری بین‌المللی گفتند، که زیر حاکمیت گروه طالبان، جنایت‌ها همچنان ادامه دارد.
گروه طالبان پس از چیرگی دوباره تاکنون بیش از هزار مخالف اش را تیرباران کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала