- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

حمله گسترده روسیه، زنجیره تامین تسلیحات اوکراین را در هم شکست

© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Запуск ракет "Калибр" по целям террористов в Сирии. Архивное фото
Запуск ракет Калибр по целям террористов в Сирии. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.11.2022
عضو شوید
وزارت دفاع: حمله گسترده نیروهای روسی در 23 نوامبر انتقال ذخایر نیروهای مسلح اوکراین را مختل کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش روسیه در جریان گلوله باران گسترده دیروز اشیاء سیستم فرماندهی نظامی اوکراین و زیرساخت های انرژی مرتبط با آن، همه اهداف تعیین شده را مورد اصابت قرار داد.
این آژانس در بیانیه‌ای اعلام کرد: "این حملات انتقال ذخایر نظامی اوکراینی، تسلیحات خارجی، تجهیزات نظامی و مهمات به مناطق درگیری از طریق راه‌آهن را مختل کرد".
آنها افزودند که "هیچ حمله ای به اهدافی در داخل مرزهای کیف انجام نشده است." وزارت دفاع روسیه تمامی تخریب های اعلام شده از سوی مقامات را "نتیجه سقوط موشک های پدافند هوایی خارجی و اوکراینی مستقر در مناطق مسکونی" خواند.
یک روز قبل، یک جلسه فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد برگزار شد که به درخواست کیف پس از حمله دیگری به زیرساخت های اوکراین تشکیل شد. در چندین شهر از جمله کیف، اودسا و لووف، برق به طور کامل قطع شد. در بسیاری از مناطق، تامین آب نیز متوقف شد، واحدهای برق در نیروگاه اتمی اوکراین جنوبی متوقف شدند و نیروگاه هسته ای ریونه به عملیات اضطراری منتقل شد. وزارت انرژی اوکراین گزارش داد که تمام نیروگاه‌های هسته‌ای این کشور و بیشتر نیروگاه‌های حرارتی و نیروگاه‌های برق آبی به طور موقت قطع شده و اکثریت قریب به اتفاق مصرف‌کنندگان برق بدون برق مانده‌اند.
واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت که اقدامات مسکو "پاسخی به پمپاژ اوکراین با سلاح های غربی و درخواست های گستاخانه کی یف برای کسب پیروزی نظامی است."
وی همچنین پدافند هوایی اوکراین را مسئول تلفات غیرنظامیان و آسیب به زیرساخت های غیرنظامی در حین گلوله باران دانست و با یادآوری استقرار سامانه های پدافند هوایی اوکراین در میان مناطق مسکونی گفت. به گفته این دیپلمات، در نتیجه، قطعات موشک یا "موشک های اوکراینی که به بیراهه رفته اند" به اشیایی برخورد کردند که روسیه حتی آنها را هدف قرار نداد.
Выставка оружия, захваченного в ходе спецоперации на Украине, на форуме Армия-2022 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.11.2022
ذخایر تسلیحات غرب رو به پایان است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала