یونان سلاح های ناتو را جایگزین سلاح های روسی خواهد کرد

© AFP 2023 / Louisa Gouliamakiپرچم یونان و اتحادیه اروپا
پرچم یونان و اتحادیه اروپا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.11.2022
عضو شوید
یونان در هفته های پیش رو شروع به جایگزینی سلاح های ساخت روسیه با سلاح های ناتو خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، کارشناسان نظامی هشدار می دهند:" این یک اقدام انتحاری برای توانایی دفاعی یونان خواهد بود".
روزنامه "کاتیمرینی" از پیشنهاد ایالات متحده برای جایگزینی سلاح های ساخت روسیه به طور عمده مجتمع های اس-300 و تور-ام 1 خبر داد.
واشنگتن چندین سال است که تلاش می کند یونان را وادار کند سلاح های ساخت شوروی و روسیه را کنار بگذارد و سلاح های امریکایی را جایگزین کند.
کنستانتینوس گریواس معلم جغرافیای سیاسی دانشکده نظامی اولپیدون معتقد است که اگر این کشور چنین جایگزینی را شروع کند نه تنها ناامنی خود را نشان خواهد داد - در واقع این "اقدام خودکشی" برای توانایی دفاعی یونان خواهد بود. علاوه بر این چنین اقدامی به معنای هزینه های جدید خواهد بود زیرا یونان به هیچ سیستم امریکایی مانند این داده نخواهد شد - باید خریداری شود.
گریواس در مصاحبه با اسپوتنیک یونان گفت:"نظر من قاطعانه است: چنین اقدامی نه تنها ما را بدون محافظت رها خواهد کرد بلکه این یک اقدام انتحاری برای ارتش یونان و توانایی دفاعی یونان خواهد بود. زیرا اولا ایالات متحده نمی تواند چیزی مشابه به ما بدهد. ثانیا این در مورد گرفتن هدیه نیست بلکه در مورد خرید است! یعنی هیچ منطقی وجود ندارد که "آنها را رها کنید و ما در عوض به شما خواهیم داد."
یعنی ما سیستم های تسلیحاتی فوق العاده گرانبهایی را که برای دشمن بسیار خطرناک هستند بیرون می اندازیم و شکاف بسیار بزرگی را <در دفاع خودمان>ایجاد می کنیم. اصلا معنی ندارد!
"من نمی توانم هدف (پیشنهاد) را درک کنم زیرا هیچ چیز تغییر نخواهد کرد. موقعیت جغرافیای سیاسی یونان 100% با واشنگتن شناخته شده است. حتی 99 درصد هم نمی توانیم بگوییم که این سیستم های تسلیحاتی را خواهیم داد و چیزی را تغییر خواهد داد. این برای جغرافیای سیاسی کشور منطقی نیست. توانایی دفاعی یونان در برابر ترکیه تضعیف خواهد شد و برای من در این (پیشنهاد) رد پای ترکیه دیده می شود - چنین تصمیمی نه تنها به نفع سیاست واشنگتن بلکه به نفع ترکیه است.
از دهه 1990 یونان به سامانه های راکتی ضد هوایی اس-300 (اس-300 پی ام-1) و سیستم های موشکی ضد هوایی تور-ام 1 (طبق طبقه بندی ناتو گکو 8 "گکو"), سیستم های موشکی ضد تانک کورنت و "فاگوت", هاورکرافت دوزیست "زبر", زره پوش وسایل نقلیه پیاده نظام مسلح شده است.
واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.11.2022
اروپا تمایل خود را برای کمک به اوکراین از دست داده است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала