نماینده ویژه پوتین گفت که چه کسی در پشت فعالیت های کردها قرار دارد

© Flickr / jan Seftiکردستان
کردستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.11.2022
عضو شوید
الکساندر لاورنتیف، نماینده خاص رئیس جمهور روسیه در امور سوریه اعلام کرد در ورای فعال شدن کردها در سوریه و عراق، احتمالاً یک "رهبر باتجربه"، یعنی ایالات متحده امریکا قرار دارد.
به گزارش اسپوتنیک، نماینده پوتین گفت: " ما معتقدیم این واقعیت که اخیراً وضعیت نه تنها در شمال شرق سوریه، بلکه در کرُدستان عراق نیز وخیم‌تر شده، در هرحال احتمالا قضیه ساده ای نیست.
به گفته لاورنتیف، غرب مساله سوریه را به عنوان یک جبهه دیگر در نبرد با روسیه در شرایط اجرای عملیات خاص در اوکراین می داند.
توقف اقدامات نظامی حزب کارگران کردستان علیه مقامات ترکیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.05.2022
حمله هوایی ترکیه به کردستان عراق
نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه رد نکرد که "یک رهبر مجرب" پشت تشدید فعالیت کردها علیه ایران و عملیات کردهای سوریه علیه ترکیه است. وی گفت: "بدون هیچ ابهامی می توان گفت که به احتمال زیاد امریکا پشت این موضوع است. زیرا ایالات متحده همچنین از کردهای ایران حمایت می کند و آنها را به اعتراض تحریک می کند. همچنین امریکایی ها به شمال شرق سوریه سلاح و مواد غذایی می رسانند. کردها البته به آنها بسیار وابسته هستند."
لاورنتیف توضیح داد که ترکیه مستقیماً ایالات متحده را به حمایت از کسانی که در پشت حملات تروریستی بودند، متهم کرد، زیرا کردها به سختی می توانستند چنین حملات پُر سر و صدایی را بدون مجوز واشنگتن انجام دهند.
لاورنتیف تاکید کرد: "به نظر من این یک عملکرد مبتدیانه نیست، بلکه یک خط مشخص طرح ریزی شده برای برهم زدن ثبات و احتمالاً تا حدی چوب لای چرخ گذاشتن از جمله برای مختل کردن روند آستانه است.
کردستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.02.2021
کردها 13 شهروند ترکیه را کشتند
قبلا در وزارت کشور ترکیه اعلام شد، دستور اجرای حمله تروریستی 13 نوامبر در مرکز استانبول که جان 6 نفر را گرفت، از کوبانی آمده و عامل آن از طریق شهر عفرین وارد خاک ترکیه شده است. مظنون این حمله بازداشت شد، او به داشتن ارتباط با حزب کارگران کردستان اعتراف کرد.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عملیات نظامی چهار مرحله‌ای را علیه گروه‌های کرد مستقر در عراق را در ماه اکتوبر آغاز کرد، زیرا تهران آنها را در اعتراضات در ایران دخیل می‌داند. این عملیات با شرکت نیروی زمینی و همچنین قطعات نیروی هوایی سپاه اجرا شد. در جریان آن نیروهای مسلح ایران با کمک قوای هوایی و همچنین پهپادهای کامیکازه حملات دقیقی انجام دادند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала