امکان افزایش مرگ و میر در اروپا به دلیل کمبود انرژی

© Sputnik / СтрингерКомплекс подготовки экспортного газа на Украине
Комплекс подготовки экспортного газа на Украине - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.11.2022
عضو شوید
قیمت گاز و انرژی منجر به افزایش شدید مرگ و میر در اروپا در زمستان خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، اکونومیست می نویسد، شرایط نامساعد آب و هوایی، بیماری های همه گیر و افزایش قیمت برق بر افزایش مرگ و میر در اروپا در زمستان امسال تأثیر می گذارد.
از دسامبر تا فیبروری، مرگ و میر هفتگی در کشورهای اروپایی نسبت به ماه های تابستان، 21 درصد افزایش می یابد. اما اگر در سال‌های گذشته تغییرات قیمت انرژی تأثیر چندانی بر این شاخص نداشت، امسال وضعیت متفاوت خواهد بود. این نشریه یک مدل آماری برای ارزیابی تاثیر قیمت بر مرگ و میر گردآوری کرده است. در صورت گرم شدن زمستان، 32 هزار نفر از میانگین تاریخی فراتر می رود، ماه های شدید زمستان منجر به مرگ 335 هزار نفر دیگر می شود.
همانطور که روزنامه نگاران می نویسند، امسال رژیم دما و شدت آنفولانزای فصلی به شدت بر مرگ و میر تأثیر می گذارد. سرما افراد را مجبور می کند زمان بیشتری را در داخل خانه بگذرانند که این امر انتقال میکروب ها را سرعت می بخشد. به نوبه خود، دمای پایین خون را در بدن انسان غلیظ تر می کند و فشار را بیشتر می کند که باعث افزایش شمار سکته ها می شود.
نویسندگان مطالب اشاره کردند، که در زمستان در بریتانیا، شمار مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی 26 درصد افزایش می یابد، شمار موارد سارس سه چهارم افزایش می یابد.
این نشریه همچنین خاطرنشان کرد، که تفاوت های فصلی در مرگ و میر در کشورهای جنوبی مانند پرتگال و ایتالیا بیشتر است، در حالی که در فنلند این شکاف به طور قابل توجهی کمتر است.
روزنامه نگاران می گویند: "به طور میانگین، اگر زمستان حداقل یک درجه سانتیگراد سردتر از حد معمول برای یک کشور خاص باشد، مرگ و میر 1.2 درصد افزایش می یابد".
Флаги стран Евросоюза перед главным зданием Совета Европы в Страсбурге - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.11.2022
تاثیر محدودیت قیمت گاز بر امنیت عرضه در اروپا
نویسندگان مقاله به داده هایی استناد کردند، که بر پایه آن افزایش 10 درصدی قیمت برق، مرگ و میر را 0.6 درصد افزایش می دهد. هرچه هوا سردتر باشد، تأثیر این عامل قوی تر است. در بدترین حالت، اگر هوا در زمستان سردترین فصل 20 سال گذشته را تکرار کند، میزان مرگ و میر 185000 نفر افزایش خواهد یافت. این بیشتر در ایتالیا قابل توجه خواهد بود.
روزنامه نگاران نتیجه گرفتند، که در فرانسه، بریتانیا و اسپانیا، پیش بینی مطلوب تر است.
یادآوری می کنیم، که غرب به دلیل اعمال تحریم ها در برابر مسکو و سیاست کنار گذاشتن سوخت خود با افزایش قیمت انرژی و تورم مواجه است. با توجه به افزایش قیمت سوخت، در درجه اول گاز، صنعت در اروپا تا حد زیادی مزیت های رقابتی خود را از دست داده است که بر سایر بخش های اقتصاد تأثیر گذاشته است.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در اظهار نظر درباره ایده غرب برای محدود کردن قیمت‌ها برای منابع انرژی روسیه، بارها اعلام کرده است، که اگر این امر مغایر با منافعش باشد، مسکو چیزی به خارج از کشور عرضه نخواهد کرد. الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه نیز گفت، که روسیه تنها بر اساس شرایط بازار کار خواهد کرد و به کشورهایی که سقف قیمتی اعمال می کنند، نه 60 دالر در هر بشکه و نه به هیچ هزینه دیگری، نفت عرضه نخواهد کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала