در انزوا قرار دادن روسیه خیال است و ریا است

CC BY-SA 4.0 / Suren / Михаил Иванович Ульянов - Постоянный представитель Российской Федерации при международных организациях в Вене (cropped photo)Постоянный представитель РФ при международных организациях в Вене Михаил Ульянов
Постоянный представитель РФ при международных организациях в Вене  Михаил Ульянов - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.11.2022
عضو شوید
اولیانوف نماینده دائمی روسیه: غرب خیالی در مورد انزوای روسیه صحبت می کند.
به گزارش اسپوتنیک، "میخائیل اولیانوف"، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، گفت: "روسیه در انزوای بین‌المللی نیست، غرب خیال بافی می کند".
اولیانوف در پاسخ به سوال در مورد امکان بررسی قطعنامه های آژانس بین المللی انرژی اتمی، گفت: "در واقع هیچ انزوایی وجود ندارد و شرکای غربی خیال بافی می کنند. جهان به غرب خلاصه نمی شود، بلکه بسیار گسترده تر است."
Генеральный директор МАГАТЭ Рафаэль Гросси во время посещения Запорожской атомной электростанции - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.10.2022
به زودی رئیس آژانس بین المللی انرژی هسته ای به روسیه سفر می کند
نماینده دائم سازمان انرژی اتمی روسیه خاطرنشان کرد: "شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به گونه‌ای تشکیل شده است که "غرب جمعی" در همه موضوعات دارای اکثریت خودکار باشد. نظم و انضباط در آنجا سخت است و اگر " ارشد" در واشنگتن دستور دهد، "جونیورها" در اروپا سلام می کنند. اما همزمان، هم در ایران و هم در اوکراین، نتایج رای گیری (در مورد هر دو قطعنامه نوامبر سال جاری میلادی) شورای حکام یکسان نبودند. آنها نسبت به قطعنامه های مشابهی که به ترتیب در جون و سپتامبر به تصویب رسیدند، حمایت اندکی دریافت کردند، هفت کشور تأثیرگذار، از جمله، مثلاً هند، پاکستان و افریقای جنوبی، رای ممتنع دادند. و چین مخالفت کرد. ما با هم رای منفی دادیم و مشارکت قابل اعتماد و قوی در پلاتفرم دیپلماتیک وین را نشان دادیم."
Премьер-министр Украины Денис Шмыгаль - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.11.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
نخست وزیر اوکراین: نیمی از سیستم انرژی اوکراین از کار افتاده است
وی افزود: "با توجه به لیست کشورهای که رای ممتنع یا مخالف دادند، می توان گفت که بیش از نصف بشریت از حمایت از این قطعنامه ها خودداری کردند."
شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، پنجشنبه گذشته قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن از روسیه ‌خواست ناستیشن هستوی زاپروژیه را ترک کند و از "ادعاهای بی‌اساس" مالکیت این استیشن چشم‌پوشی کند. متن قطعنامه ارائه شده توسط کانادا و فنلند مورد تائید 24 کشور از 35 کشور قرار گرفت. روسیه و چین به این قطعنامه رای منفی دادند و ویتنام، هند، کنیا، نامیبیا، پاکستان، عربستان سعودی و افریقای جنوبی رای ممتنع دادند. هیأت های بوروندی و لیبیا در رای گیری شرکت نکردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала