رئیس جمهور فرانسه سیگنال جدی به امریکا فرستاد

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه
امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.11.2022
عضو شوید
شبکه تلویزیونی چینی CCTV خبر داد که دیدار امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه با نمایندگان محافل اقتصادی اروپا ، سیگنال روشنی برای امریکا بود که اروپا "به خود آمده" و برای حفظ منافع خود ایستاده است
به گزارش اسپوتنیک، نویسنده این مقاله خاطرنشان می کند، در آغاز این هفته، رهبر فرانسه یک ضیافت شام برای کارآفرینان اروپایی ترتیب داد و این فقط یک شام نبود، بلکه "تلاش تلخ برای حفظ آنها در فرانسه" بود. او می نویسد: ماکرون سعی کرد به آنها سیگنالی بفرستد: بمانید، نروید.
ماکرون: خروج امریکا از توافق هسته‌ای می‌تواند به جنگ ختم شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.05.2018
ماکرون: خروج امریکا از توافق هسته‌ای می‌تواند به جنگ ختم شود
در مقاله نشریه چینی آمده است که سیاستمداران در سراسر اروپا اکنون بیش از هر زمان دیگری نگران انتقال صنایع کشورهای خود به ایالات متحده هستند. قیمت ثابت انرژی در ایالات متحده و یارانه های سخاوتمندانه دولت آمریکا بر اساس قانون کاهش تورم، برای شرکت های اروپایی راهی جز "پشت زدن" به اتحادیه اروپا باقی نگذاشته است.
نشریه چینی می نویسد که اروپایی‌ها هر چه بیشتر و بیشتر و به وضوح "قصد واقعی ایالات متحده" را می‌بینند: استفاده از بحران اوکراین برای تضعیف استقلال استراتیژیک اروپا، مفاد بردن از بحران انرژی و جلب صنعت اروپا به سوی خود است".
به نظر نگارنده، کشورهای اروپایی با "عبرت گرفتن از تجربه دردناک" و مواجهه با سیاست "ظالمانه" "اول از همه امریکا"، اکنون شروع به مقاومت کرده اند. او در پایان می‌ نویسد: "کشورهای اروپائی سعی می‌ورزند عادت "رقصیدن به ساز ایالات متحده" را کنار بگذارند و به دنبال مسیر برای رسیدن به استقلال استراتژیک هستند. ضیافت در کاخ الیزه یک سیگنال واضح بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала