- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

وزارت خارجه روسیه: امریکا و متحدانش، رقیبانش را به عنوان "دولت پشتیبان تروریسم" می نامند

© Sputnik / Natalia SeliverstovaЗдание Министерства иностранных дел РФ в Москве
Здание Министерства иностранных дел РФ в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.11.2022
عضو شوید
معاون وزارت امور خارجه روسیه در پاسخ به این که پارلمان اروپا روسیه را به عنوان پشتیبان تروریسم نامیده اند، گفت: پیروی از رویکردهای ضد حقوقی دیگران اشتباه است و ما مانند ناقضان قوانین بین المللی نخواهیم بود.
به گزارش اسپوتنیک، اَلیگ سیرومولوتوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت، که غرب به رهبری ایالات متحده از برچسب هایی به سبک "دولت پشتیبان تروریسم" برای تعیین رقبای قابل اعتراض استفاده می کند.
پاسخ معاون وزیر خارجه روسیه که در ویب سایت وزارت خارجه روسیه در پیوند با تصویب قطعنامه پسین پارلمان اروپا درباره روسیه منتشر شد، آمده است: "این کشورهای غربی و در راس آنها ایالات متحده هستند، که از برچسب هایی مانند "دولت تروریستی"، "رژیم تروریستی" یا "دولت پشتیبان تروریسم" برای تعیین رقبای قابل اعتراض به منظور مشروعیت بخشیدن به اقدامات قهری یکجانبه علیه آنها استفاده می کنند. مخالف اصل برابری حاکمیتی است".
سیرومولوتوف یادآور شد، که "تنها شورای امنیت سازمان ملل صلاحیت انحصاری اعمال اقدامات قهری در برابر یک کشور مستقل را دارد".
Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова во время брифинга в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.11.2022
واکنش زاخارووا به قطعنامه پارلمان اروپا: پارلمان اروپا را به عنوان پشتیبان نادانی به رسمیت بشناسیم
او اضافه کرد: "ما به نوبه خود همواره خطی را درباره لزوم پایبندی به منشور ملل متحد و غیرقانونی بودن اقدامات قهری یکجانبه غیرقانونی در روابط بین الملل دنبال می کنیم".
معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه معتقد است، که "تروریسم، به عنوان یک جرم مشترک، مستلزم مسئولیت کیفری فردی است".
سیرومولوتوف روشنی انداخت، که "در نتیجه، تنها افراد خاص (و نه دولت‌ها) درگیر در تروریسم می‌توانند مشمول این جرم باشند و طبق قوانین کیفری تحت تعقیب قرار گیرند".
وی به این واقعیت توجه کرد، که "دکترین "مسئولیت کیفری دولت‌ها" که پس از جنگ جهانی اول از سوی برخی حقوقدانان بین‌المللی حاشیه‌ای مطرح شد، برای حقوق بین‌الملل مدرن و تاریخی شناخته شده نیست".
او فکر می کند: "بنابراین، ارزیابی ما از رفتار کشورهای غیردوست با فدراسیون روسیه در زمینه مبارزه با تروریسم از بسیاری جهات شبه متقارن و از نظر قانونی ناقص خواهد بود و نشان می دهد که ما از روش مخالفان خود پیروی می کنیم و بدون فکر از ابزار اصطلاحی آنها کاپی می کنیم در صورتی که خودمان دائماً انتقاد می کنیم".
معاون وزارت خارجه روسیه در پایان گفت: "بر این اساس، ما معتقدیم که پیروی از رویکردهای ضد حقوقی دیگران اشتباه است. ما مانند ناقضان قوانین بین المللی نخواهیم بود".
یادآوری می کنیم، که روز چهارشنبه، پارلمان اروپا قطعنامه غیر الزام آور قانونی روسیه را به عنوان "دولت پشتیبان تروریسم" به دلیل عملیات نظامی در اوکراین به رسمیت شناخت. در حال حاضر، اتحادیه اروپا هیچ چارچوب قانونی برای فهرست کردن کشورها به عنوان کشورهای پشتیبان تروریسم ندارد. همزمان، اتحادیه اروپا از سال 2016 رژیمی را معرفی کرده است، که به افراد و سازمان‌ها اجازه می‌دهد به دلیل حمایت از تروریسم در فهرست تحریم‌های شخصی قرار گیرند. این لیست ها امروز شامل 13 فرد و 4 سازمان از جمله (ممنوع شده در روسیه) داعش و القاعده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала