Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
چندرسانه ای
چندرسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چندرسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک مولتی میدیا ببینید

پوتین در مورد افغانستان تصمیم گرفت

© Sputnikعصر نوین پوتین
عصر نوین پوتین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.11.2022
عضو شوید
ولادیمیر پوتین، فراگیر بودن را اولویت فعلی سازمان پیمان امنیت جمعی در افغانستان خواند.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه وضع فعلی افغانستان را دشوار و نگران کننده ناشی از احتمال نفوذ تروریست‌ها از افغانستان به کشورهای سازمان پیمان امنیت جمعی می داند. وی خواستار ادامه هماهنگی نزدیک در مسیر افغانستان شد.
غوث جانباز دیپلومات افغانستان در این ارتباط به اسپوتنیک گفت: "بدون شک که اداره منظم و مسلکی که نمایندگان تمام اقشار سیاسی و اجتماعی افغان شمول اند و طرفدار وحدت ملی هستند. این نیروها قدرت را تقسیم نمی کنند".
رئیس جمهور پوتین عازم دوشنبه شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.10.2022
پوتین: ما باید با مقامات کنونی افغانستان کار کنیم
به نظر دیپلومات افغان، فقط یک حکومت وسیع و نماینده مردم می تواند از بی نظمی های اقتصادی، نظامی، امنیتی فعلی افغانستان جلوگیری کند و یک دولت اتحاد ملی را در افغانستان ایجاد نماید. باید افزود که صرف در صورت ایجاد یک حکومت اتحاد ملی، می توان کشور را به طرف امن، احیا اقتصاد، فرهنگ، اجتماع و غیره سوق داد.
جانباز در مورد این که کی ها در حکومت فرار گیر باشند، ابراز نظر نموده گفت:
1- کسانی باشند که طرفدار افغانستان باشند.
2- از ایجاد جزایر قدرت به نام قوم و محل خودداری کنند.
3- کسانی باشند که دست های شان به فساد اقتصادی، اداری، جنایی و بی نظمی های اخیر ذیدخل نباشند.
4- متحد به افغانستان، مصمم به مبارزه علیه مواد مخدر و ترویزم باشند. دیگر این که گروپ طالبان خود را حاکم می دانند، آنها باید جز لاین فک آینده افغانستان باشند.
5- گروپ طالبان یک واقعیت است که نمیتوان از آن چشم پوشی کرد. همه این گروه ها باید در زیر چتر یک قانون، یک وطن و یک آرمان کار کند.
6- باید همه گروپ ها در تشکیل دولت بعدی افغانستان جای داشته باشند.
دییلومات جانباز تاکید کرده گفت که طالبان تاکنون از خود آمادگی نشان نداده اند. طالبان قدرت را به زور نگرفته اند، بلکه در اثر یک تعامل سیاسی قدرت را گرفتند وآن مشروط به این بود که یک حکومت همه شمول متشکل از همه اقشار و ملیت ها و نیروهای سیاسی داخل باشند. اما طالبان باور کردند که میتوانند انحصارگر باشد و افغانستان را به یک مدرسه کلان تبدیل کند. طالبان باید از طریق فشار اجتماعی، مذاکراتی وادر گردد که اگر از خشونت کار بگیرند، طبعاً که مردم افغانستان در مقابل شان مقاومت خواهد کرد.
Poutine à la Conférence sur l'interaction et les mesures de confiance en Asie le 13 octobre 2022 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.10.2022
پوتین خواستار جبران خسارات وارده به افغانستان شد
وی افزود که اخیراً فدراسیون روسیه در فرمت مسکو به طالبان سیگنال داد که به وعده های خود، چه در سطح همه جانبه جهانی و سطح های چند جانبه و همچنان در پرتو توافقات دوحه به تعهدات که این را رابطه داده اند، باید عمل کند و حقوق اساسی بشر، "حقوق کودکان، تحصیل زنان و حق کار برای زنان مراعات کند و در داخل یک اداره متحد و مسلکی شوند، از خشونت دور گردند.
این همه وقتی می تواند صورت بگیرد که یک حکومت همه شمول ایجاد شود. در غیر، افغانستان به سوی افزایش خشونت، تقابل تضادها و برخوردها می رود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала