شی جین پینگ روابط چین وکوریای شمالی توسعه می دهد

© Sputnik / Sergueï Guneïevشی جین پینگ
شی جین پینگ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.11.2022
عضو شوید
شی جین پینگ تمایل خود را برای توسعه روابط با کوریای شمالی در میان تغییرات در جهان ابراز کرد.
به گزارش اسپوتنیک، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، در پیامی به کیم جونگ اون، رهبر کوریا شمالی، تمایل جمهوری خلق چین را برای حفاظت و توسعه روابط دوستانه با پیونگ یانگ در پس زمینه تغییرات تاریخی در حال وقوع در جهان به منظور کمک به ثبات و توسعه ابراز کرد. خبرگزاری مرکزی کوریا شمالی (CTAC) گزارش داد که رفاه منطقه و کل جهان است.
پیش از این، کیم جونگ اون در بیستمین کنگره حزب کمونیست چین که در ماه اکتبر برگزار شد، پیام تبریکی به شی جین پینگ، رئیس جمهور چین به مناسبت انتخاب مجدد وی به عنوان دبیر کل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین ارسال کرد.
شی جین پینگ از کیم جونگ اون برای تبریک تشکر کرد و خاطرنشان کرد که این نشان می دهد که رهبر کوریا شمالی، حزب و مردم کوریا شمالی با چین دوست هستند و بر توسعه روابط چین و کوریا تمرکز دارند.
من روابط چین و کوریا شمالی را بسیار مهم می‌دانم. در سال‌های اخیر، من و رفیق دبیرکل (کیم جونگ اون) چندین بار ملاقات کرده‌ایم و در مورد چند چیز مهم به تفاهم مشترک رسیده‌ایم، روابط بین دو کشور توسعه یافته است. کشورها و صفحه جدیدی در تاریخ گشودیم، بنابراین، ما به روند حل سیاسی مشکل شبه جزیره کوریا، با قدرت حفاظت از منافع مشترک مردم خود و همچنین صلح و ثبات در منطقه، انگیزه دادیم. شی جین پینگ گفت: منطقه و جهان.
وی افزود که تغییرات بی‌سابقه‌ای در جهان، در تاریخ و دوران در حال رخ دادن است و چین مایل است روابط خود را با کوریای شمالی در این زمینه تقویت کند.
وی افزود: "در شرایط جدید من به همراه رفیق دبیرکل قصد دارم کار در زمینه ساخت و مدیریت روابط چین و کره شمالی را تقویت کنم تا این روابط به بهترین شکل ممکن توسعه یابند و از این طریق بهترین رفاه مردم هر دو کشور را تضمین کنند و توسعه هدف سوسیالیستی را فراهم کنند تا سهم جدید و فعالی در ترویج صلح و ثبات و توسعه و رفاه در منطقه و جهان داشته باشند."
 В Доме народных собраний в Пекине - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.11.2022
چین: آمریکا اتحادیه اروپا را به دام انداخته است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала