ازبکستان و سازمان ملل در مورد تلاش های دوجانبه برای حل مشکل افغانستان گفتگو کردند

© Sputnik / Павел Лисицын /  مراجعه به بانک تصاویر Государственный флаг Узбекистана
Государственный флаг Узбекистана - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.11.2022
عضو شوید
ازبکستان و سازمان ملل در مورد تلاش های دوجانبه برای حل و فصل مشکل افغانستان گفتگو کردند.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر نوروف وزیر امور خارجه ازبکستان و معاون نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان / یوناما / مارکوس پوتزل روز جمعه در مورد تلاش های دوجانبه برای حل مشکل افغانستان و بازسازی این کشور پس از جنگ گفتگو کردند.
به گزارش سرویس مطبوعاتی وزارت خارجه ازبکستان، طرفین بر نقش رهبری سازمان ملل در حل مشکلات فوری افغانستان تاکید کردند. ام. پوتزل از سیاست و ابتکار ازبکستان برای حل مسالمت آمیز بحران طولانی مدت افغانستان قدردانی کرد.
طرفین به زمینه های اولویت همکاری بین ازبکستان و یوناما در زمینه ارائه کمک های بشردوستانه به افغانستان، احیای اقتصاد ملی افغانستان و اجرای پروژه های زیربنایی مختلف در این کشور توجه ویژه داشتند. طرفین آمادگی خود را برای ادامه تماس های کاری برای حل و فصل مسائل موضوعی در مورد مشکل افغانستان ابراز کردند.
لازم به یادآوری است که شوکت میرضیایف، رئیس جمهور ازبکستان، در نشست کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادسازی در آسیا /CICA/ در اکتوبر سال جاری، ابتکار عمل تشکیل یک گروه عالی مذاکره بین المللی را برای آماده سازی و توافق با مقامات افغان الگوریتمی برای اجرای مرحله ای تعهدات طرفین را بر عهده گرفت.
عواقب چند زنی در ازبکستان: محبت نو و قلوب شکسته - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.11.2022
ازبکستان علاقه مند به گفتگو با ایالات متحده در مورد افغانستان است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала