محدودیت قیمت نفت روسیه نه تنها به مسکو، بلکه به اتحادیه اروپا نیز آسیب می رساند

© AFP 2023 / Hussein FalehНефтедобывающая станция в Ираке
Нефтедобывающая станция в Ираке - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.11.2022
عضو شوید
گلوبال تایمز: محدود کردن قیمت نفت روسیه تنها به نفع واشنگتن است.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه چینی گلوبال تایمز می نویسد که سقف احتمالی قیمت نفت از سوی روسیه به مسکو و بروکسل آسیب می رساند و تنها به نفع واشنگتن خواهد بود.
به گفته لی هایدونگ، استاد انستیتوی روابط بین‌الملل در دانشگاه امور خارجه چین، کشورهای اروپایی که در مورد سقف قیمت نفت روسیه بحث می‌کنند، به طور فزاینده‌ای آگاه هستند که ایالات متحده در تلاش است اتحادیه اروپا را متقاعد کند تا اقداماتی علیه روسیه برای افزایش سود اعمال کند. و به نفع واشنگتن باشد. بنابراین، اختلافات در حال ظهور در مورد موضوع محدودیت قیمت در کشورهای اتحادیه اروپا، این نشریه "قابل پیش بینی" می خواند.
لی هایدونگ همچنین معتقد است که اعمال محدودیت قیمت نفت از سوی فدراسیون روسیه نه تنها به اتحادیه اروپا که در حال حاضر با بحران انرژی مواجه است، آسیب خواهد رساند، بلکه باعث هرج و مرج در بازار جهانی انرژی خواهد شد.
پیش از این رسانه ها گزارش داده بودند که دیپلمات های اروپایی قصد دارند روز جمعه درباره این موضوع بحث کنند. بلومبرگ بعداً گزارش داد که دیپلمات های اتحادیه اروپا این مذاکرات را به تعویق انداخته اند.
در همان زمان، روزنامه پولیتیکو گزارش داد که اکثر کشورهای اتحادیه اروپا از پیشنهاد تعیین سقف قیمت نفت از سوی فدراسیون روسیه در سطح 65 تا 70 دلار در هر بیلر حمایت کردند. در عین حال، طبق گزارش رسانه‌ها، لهستان با بیان این که "بیش از حد نرم" است، با سقف 65 دلار موافقت نمی‌کند، در حالی که یونان در عین حال خواهان سقف زیر 70 دلار در هر بیلر نیست.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، با اظهار نظر در مورد ایده غرب برای محدود کردن قیمت‌ها برای منابع انرژی روسیه، بارها اعلام کرده است که روسیه در صورت مغایرت با منافع این کشور، چیزی به خارج از کشور عرضه نخواهد کرد. الکساندر نواک، معاون نخست وزیر نیز گفت که روسیه تنها بر اساس شرایط بازار کار خواهد کرد و به کشورهایی که سقف قیمتی اعمال می کنند، نه 60 دلار در هر بیلر و نه به هیچ هزینه دیگری، نفت عرضه نخواهد کرد.
Нефтедобывающие вышки - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.11.2022
شرکت کنندگان گروپ 7 در عدم روسیه به قیمت ثابت نفت روسیه توافق کردند
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала