به گفته آلمانی ها ایالات متحده برای درگیری با روسیه در اوکراین آماده می شود

CC BY 2.0 / John Sonderman / US Department of CommerceФлаг на здании Министерства торговли США
Флаг на здании Министерства торговли США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.11.2022
عضو شوید
رئیس سابق حزب سوسیال دموکرات لافونتن گفت که ایالات متحده از سال 2014 اوکراین را برای درگیری با روسیه آماده کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، اسکار لافونتین، رئیس سابق حزب سوسیال دموکرات آلمان، به Deutsche Wirtschafts Nachrichten گفت که ایالات متحده از زمان شروع آن پس از یورومیدان در سال 2014 به طور فعال به درگیری در اوکراین دامن زده است.
از آن زمان، ایالات متحده و دست نشاندگان غربی آن اوکراین را مسلح می کنند و به طور سیستماتیک کیف را برای رویارویی با روسیه آماده می کنند. در نتیجه، اوکراین عملاً به عضویت ناتو درآمده است. سیاستمداران غربی و رسانه های جریان اصلی عمداً نادیده می گیرند. این پیشینه است."
به گفته این سیاستمدار، واشنگتن توانست به وخامت روابط بین اتحادیه اروپا و روسیه دست یابد و در عین حال دشمن جیوپولیتیکی را در شخص آلمان از بین ببرد. لافونتین افزود: اکنون ایالات متحده این فرصت را دارد که سیاست کشورهای اتحادیه اروپا را تعیین کند.
او اظهار تاسف کرد: "آنها گاز شیل کثیف خود را می فروشند در حالی که صنعت دفاعی ایالات متحده در حال رونق است.
از سوی دیگر، لافونتن خاطرنشان کرد، واشنگتن نتوانست به طور کامل برنامه های خود را علیه روسیه اجرا کند.
Солдат готовит танк с навесной гаубицей Panzerhaubitze 2000 вооруженных сил Германии на базе в Мюнстере - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.11.2022
واکنش آلمانی ها به فرستادن هویتزرهای آسیب دیده از سوی آلمان به نیروهای اوکراین
و من احساس می کنم که ایالات متحده اکنون متوجه شده است که آنها دندان های خود را شکسته اند. از نظر نظامی، علاوه بر این، تحریم‌های ضد روسیه برای غرب به مثابه یک بومرنگ تبدیل شد."
روسیه از 24 فوریه عملیات ویژه نظامی در اوکراین را آغاز کرده است. ولادیمیر پوتین وظیفه آن را "حفاظت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند." به گفته رئیس جمهور، هدف نهایی این عملیات، آزادسازی دونباس و ایجاد شرایطی است که امنیت خود روسیه را تضمین کند.
در این زمینه، کشورهای غربی فشار تحریم ها را بر مسکو افزایش دادند، اما در نتیجه خود با افزایش قیمت سوخت و تورم بی سابقه مواجه شدند. همانطور که پوتین خاطرنشان کرد، سیاست مهار و تضعیف روسیه یک استراتژی بلندمدت غرب است، اما محدودیت‌های ضد روسیه ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرد. با این وجود، به گفته رئیس دولت، تضعیف ثبات مالی روسیه ممکن نبود و خود اروپا نیز به بن بست تحریم ها رسیده است.
Сторонники партии Freie Sachsen на демонстрации в городе Цвиккау в Германии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.11.2022
تظاهرات ضد امریکا در آلمان شروع شد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала