جاپان قصد دارد زیردریایی ها را به موشک های دوربرد مجهز کند

© AFP 2023 / Kirill KudryavtsevРоссийский противолодочный эсминец "Маршал Шапошников" открыл огонь во время военных учений "Восток-2022" в заливе Петра Великого Японского моря недалеко от города Владивосток
Российский противолодочный эсминец Маршал Шапошников открыл огонь во время военных учений Восток-2022 в заливе Петра Великого Японского моря недалеко от города Владивосток - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.11.2022
عضو شوید
نیکی: جاپان در حال بررسی تجهیز زیردریایی ها به موشک های دوربرد است.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه نیکی، وزارت دفاع جاپان در حال بررسی تجهیز زیردریایی ها به موشک های دوربرد به عنوان بخشی از "توانایی حمله تلافی جویانه" خود است.
به نوشته این روزنامه، زیردریایی هایی که در خدمت نیروهای دفاع شخصی جاپان هستند، به سختی برای دشمن قابل توجه هستند. قرار دادن موشک‌های اصلاح‌شده "نوع ۱۲" بر روی آن‌ها، توانایی ارتش را برای حمله به پایگاه‌های دشمن در حالی که خارج از برد تسلیحات خود باقی می‌ماند، افزایش می‌دهد.
برای تقویت "دفاع تلافی جویانه"، جاپان در حال اصلاح موشک های ضد کشتی "نوع 12" به عنوان بخشی از برنامه توسعه موشک های ایستاده است که می توانند دشمن را از منطقه ای دور از دسترس او هدف قرار دهند. آنها باید به یکی از انواع جایگزینی برای سیستم دفاع موشکی زمینی آمریکایی Aegis Ashore تبدیل شوند که جاپان از استقرار آن در سال 2020 به دلیل خطر سقوط مراحل بالاتر در مناطق مسکونی خودداری کرد. موشک های اصلاح شده قادر خواهند بود اهدافی را در فاصله بیش از 1000 کیلومتر مورد اصابت قرار دهند. بهبود آنها امکان شلیک از مناطق خارج از منطقه تخریب توسط سلاح های دشمن را فراهم می کند.
پیش از این گزارش شده بود که ناوشکن ها و جنگنده ها می توانند چنین موشک هایی را تجهیز کنند. حال صحبت از بررسی امکانات فنی برای تجهیز زیردریایی ها به آنهاست. زیردریایی های در خدمت نیروهای دفاع شخصی مجهز به تاسیسات اژدر و ضد کشتی هستند که می توانند در یک هواپیمای افقی پرتاب شوند. برای تجهیز آن ها به موشک های دوربرد روی زیردریایی ها، باید فضا اختصاص داده شود و همچنین ممکن است نیاز به تاسیسات پرتاب عمودی باشد.
مطالعات مشابه در سال 2020 آغاز شد، امکان ایجاد یک زیردریایی آزمایشی منتفی نیست و خود تجهیزات، احتمالاً در دهه 2030 خواهد بود.
تجهیز نیروهای دفاع شخصی به موشک های اصلاح شده "نوع 12" برای حملات زمینی از سال 2026، برای ناوشکن ها - از سال 2027، برای جنگنده ها از سال 2029 آغاز می شود.
علاوه بر این، دولت جاپان در حال بررسی دستیابی به موشک های کروز آمریکایی تاماهاوک است و همچنین در حال توسعه موشک های مافوق صوت خود است. دولت جاپان می گوید برای بازدارندگی موثر چین و کره شمالی، جاپان به حدود 1000 موشک دوربرد نیاز دارد.
Японские самолеты F-15 в Японии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.11.2022
جاپان در حال توسعه یک استراتژی برای حمله است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала