کمک ۱.۱ میلیارد دالری امریکا به افغانستان پس از جمهوریت

© Bank- Afghanistan Twitter تحویل بیش از 19 میلیون دالر کمک های بشردوستانه به بانک بین المللی افغانستان (AIB)
تحویل بیش از 19 میلیون دالر کمک های بشردوستانه به بانک بین المللی افغانستان (AIB)  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.11.2022
عضو شوید
اداره بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) گفته است، که امریکا پس از فروافتادن نظام پیشین افغانستان، ۱.۱ میلیارد دالر به این کشور کمک کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، سیگار روز سه‌شنبه، ۹ قوس، با نشر توییتی گفته که امریکا تا هنوز جایگاه بزرگ‌ترین کمک‌کننده برای افغانستان را حفظ کرده است.
تحویل بیش از 19 میلیون دالر کمک های بشردوستانه به بانک بین المللی افغانستان (AIB)  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.11.2022
سیگار: گروه طالبان ممکن به ده ها میلیون دالر انتقال شده به افغانستان دسترسی پیدا کرده است
به گفته سیگار، کمک امریکا پس از فروافتادن جمهوریت شامل نزدیک به ۸۱۲ میلیون دالر کمک اداره توسعه بین‌المللی امریکا (USAID) و نزدیک به ۱۱۸.۸ میلیون دالر کمک دفتر جمعیت، پناهندگان و مهاجرت وزارت امور خارجه امریکا است.
اداره بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان در حالی از ارایه کمک‌های ایالات متحده خبر می‌دهد که پس از چیرگی گروه طالبان چندین بسته ۴۰ میلیون دالری زیر نام کمک‌های بشردوستانه به بانک مرکزی افغانستان سرازیر شده است.
یادآوری می کنیم، که پس امضای پیمان نامه امریکا و گروه طالبان در دوحه قطر، گروه طالبان در پانزدهم اگوست سال گذشته میلادی در یک معامله پنهان و پیچیده با امریکا، یکبار دیگر بر افغانستان چیره شده و پس از آن افغانستان دچار آشفتگی اقتصادی، سیاسی و گریز پیش از پنج میلیون نفر از این کشور شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала