سفر حنا ربانی به کابل نمایشی یا سیاسی

© ARG Taliban سفر حنا ربانی به کابل نمایشی یا سیاسی
سفر حنا ربانی به کابل نمایشی یا سیاسی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.11.2022
عضو شوید
آگا‌هان سیاسی می گویند، که سفر هیات وزارت خارجه پاکستان به کابل نمایشی است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، هیات وزارت امور خارجه پاکستان به ریاست حنا ربانی کهر، معاون این وزارت، امروز سه‌شنبه، ۸ قوس وارد کابل شد.
وزارت امور خارجه گروه طالبان در یک خبرنامه گفته است، که خانم حنا ربانی و هیات همراه‌اش تعهد سپرده‌اند که اسلام‌آباد در زمینه ارایه تسهیلات، رفتار مناسب با مهاجران افغانستانی، صدور ویزا و مسایل تجارت و ترانزیت با کابل همکاری خواهد کرد.
دیدار حنا کهر با حنفی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.11.2022
دیدار حنا ربانی کهر با حنفی
همچنین در خبرنامه آمده است، که امیرخان متقی در باره‌ موقف و آمادگی حکومت سرپرست برای آغاز پروژه‌های تاپ، تاپی و راه‌آهن و توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و امنیتی به هیات پاکستانی اطمینان داده است.
ویس ناصری، آگاه مسایل سیاسی اما درباره سفر هیات وزارت خارجه پاکستان به رهبری حنا ربانی کهر گفت: با سفر هیات وزارت خارجه پاکستان به افغانستان در سیاست خارجی پاکستان تغییرات رونما نمی شود، زیرا در پاکستان تصمیمات نهایی را در سیاست خارجی و داخلی ارتش می گیرد.
او افزود، که این سفر به رهبری یک خانم عدم رضایت پاکستان را نسبت سیاست‌های گروه طالبان نسبت به زنان نشان می‌دهد، زیرا طالبان اکثر زنان را از فعالیت‌های سیاسی محروم کرده اند.
ناصری افزود، که در آغاز به قدرت رسیدن گروه طالبان، حکومت پاکستان نسبت به طالبان خوشبین بود و روابط خوبی با گروه طالبان داشت، اما با گذشت زمان پیوندهای گروه طالبان با حکومت پاکستان به دلیل اینکه چند بار درگیری مرزی بین دو طرف صورت گرفت خراب شد.
او تاکید کرد: پاکستانی‌ها نیز ادعا دارند که گروه طالبان از گروه‌های تروریستی به خصوص تحریک طالبان پاکستان پشتیبانی می کند و آنان را در خاک افغانستان جای داده است، از این رو حکومت پاکستان نسبت به گروه طالبان بدبین شده است.
او خاطر نشان کرد: یکی دیگر از اهداف سفر هیات حکومت پاکستان به افغانستان سرکوب و جای ندادن تروریستان در خاک افغانستان است، زیرا با بدست گرفتن قدرت از سوی گروه طالبان، گروه‌های تروریستی در خاک پاکستان روحیه گرفته‌اند و با گذشت هر روز حملات شان بیشتر می شود.
یادآوری می کنیم، که این نخستین سفر حنا ربانی پس از چیرگی گروه طالبان بر افغانستان است. او در سال ۲۰۱۲، زمانی که وزیر امور خارجه‌ پاکستان بود نیز به کابل آمده بود.
گروه طالبان پس از یک معامله پنهانی و پیچیده با امریکا، در پانزدهم ماه اگوست سال گذشته میلادی بر افغانستان چیره شد و دستورهای افراطی خود را دوباره بر شهروندان افغانستان به اجرا گرفته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала