ناسازگاری دیدگاه ها درباره سازوکار محدود کردن قیمت گاز در اتحادیه اروپا

© Sputnik / Stringer  /  مراجعه به بانک تصاویر پیش بینی ورود عراق برای به بازار جهانی گاز
پیش بینی ورود عراق برای به بازار جهانی گاز  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.11.2022
عضو شوید
کشورهای اتحادیه اروپا درباره سازوکار محدود کردن قیمت گاز دیدگاه همسان ندارند.
به گزارش اسپوتنیک، کادری سیمسون، کمیسر انرژی اروپا در کمیته مشخصات پارلمان اروپا گفت، که کشورهای اتحادیه اروپا هنوز درباره پیشنهاد کمیسیون اروپا درباره سازوکاری برای محدود کردن افزایش قیمت گاز اختلاف نظر دارند.
او گفت: "کشورهای عضو ما هنوز درباره این پیشنهاد اختلاف نظر دارند. اکثر کشورها از منطق این سازوکار پشتیبانی می کنند، اما آنها درباره سطح (شرایط) راه اندازی، مدت زمان ابزار، محصولات مالی که تحت آن قرار می گیرند سؤالاتی دارند. در حالی که دیگران نگرانی های جدی در مورد خطرات برای ثبات مالی و امنیت عرضه دارند".
Флаги стран Евросоюза перед главным зданием Совета Европы в Страсбурге - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.11.2022
تاثیر محدودیت قیمت گاز بر امنیت عرضه در اروپا
به گفته سیمسون، کمیسیون اروپا در حال بررسی این مکانیسم با کشورها است.
در 22 نوامبر، کشورهای اتحادیه اروپا پیش نویس مکانیزم تعدیل موقت بازار گاز را به عنوان اقدامی دیگر برای مبارزه با بحران انرژی ارائه کرد.
اتحادیه اروپا امیدوار است، که این مکانیسم به کاهش نوسانات در بازار گاز کمک کند و از ساکنان اتحادیه اروپا و مشاغل در برابر افزایش شدید قیمت گاز محافظت کند. این پیشنهاد توسط وزیران انرژی کشورهای اتحادیه اروپا در نشست فوق‌العاده 24 نوامبر مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تاکنون با آن موافقت نشده است.
همانطور که توسط کمیسیون اروپا برنامه ریزی شده است، این مکانیسم در صورت تحقق همزمان دو شرط راه اندازی می شود: قیمت تخمینی یک قرارداد آینده ماهانه در شاخص بزرگ ترین هاب گاز اروپا TTF بیش از 275 یورو در هر مگاوات ساعت به مدت دو هفته (کمی بیش از 2.8 هزار دالر) به ازای هر هزار متر مکعب گاز با برابری یورو و دالر امریکا) و فاصله بین قیمت TTF و قیمت جهانی LNG حداقل 58 یورو برای 10 روز معاملاتی متوالی است.
زمانی که مکانیزم ایجاد شود، معاملات مربوطه با قیمت بالاتر از 275 یورو انجام نخواهد شد. با این حال، این سطح بسیار بالایی است. قیمت تسویه معاملات آینده ماهانه TTF در کل تاریخ وجود این هاب تنها برای چند روز در آگوست امسال از 275 یورو فراتر رفت. بنابراین، در 19 آگوست، در سطح حدود 245 یورو در هر مگاوات ساعت بود، به شدت به حداکثر تاریخی بالای 340 یورو در 26 آگوست (کمی بیش از 3.5 هزار یورو در هزار متر مکعب) جهش کرد و به سرعت کاهش یافت و به حدود 265 یورو در 30 اگوست رسید.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала