لاوروف: روابط سابق با غرب بازیابی نخواهد شد

© Sputnik / Vitaliy BelousovМинистр иностранных дел РФ Сергей Лавров на пресс-конференции с главами МИД Ирана и Сирии
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров на пресс-конференции с главами МИД Ирана и Сирии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.12.2022
عضو شوید
لاوروف وزیر امور خارجه گفت که هیچ گونه احیای روابط سابق با غرب وجود نخواهد داشت.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه طی کنفرانس مطبوعاتی درباره امنیت اروپا گفت که روابط سابق روسیه و غرب بازسازی نخواهد شد.
وزیر امور خارجه اظهار داشت که امریکا و ناتو مستقیماً در درگیری اوکراین دخالت دارند. آنها نه تنها سلاح تهیه می کنند، بلکه پرسنل نظامی را برای کیف در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها آموزش می دهند.
لاوروف در پاسخ به سوالی درباره حملات روسیه به زیربناهای اوکراین، خاطرنشان کرد که ارتش در حال از کار انداختن آن دسته از تأسیسات انرژی است که به کشورهای غربی اجازه می‌دهد "اوکراین را با تسلیحات مرگبار برای کشتن روس‌ها پمپاژ کنند".
وزارت امور خارجه روسیه ، دیدار لاوروف و ترامپ در کاخ سفید را تائید کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.12.2022
لاوروف: ناتو به اولویت های جنگ سرد برگشته
وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: روسیه برای حفاظت از منافع مشروع خود مطابق با قوانین بین المللی و نه بر اساس قوانین امریکا، عملیاتی را در اوکراین انجام می دهد.
لاوروف به خبرنگاران گفت که مسکو امتناع نمی کند و تماس با واشنگتن را ترک نمی کند، اما هنوز مفکوره مهمی از آنجا به دست نمی آید. وی یادآور شد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بدون محدودیت زمانی با هرکسی که بخواهد گفتگو می کند، تلیفونی صحبت می کند.
همزمان گاهی اوقات تماس بین نمایندگان روسیه و ایالات متحده به تقصیر واشنگتن مخفی نیست.
وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: یک کانال ویژه با ایالات متحده برای تبادل زندانیان در حال کار است، مسکو امیدوار است که به نتیجه برسد.
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.11.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
لاوروف: مردم اوکراین از دست حاکمان نئونازی آزاد خواهند شد
وزیر امور خارجه یادآور شد که سازمان امنیت و همکاری اروپا برای خنثی کردن روابط شرق و غرب ایجاد شد، اما سلطه غرب مانع از این شد.
لاوروف ادامه داد: امروز اقدامات این سازمان به ما این امکان را می دهد که این سوال را مطرح کنیم که روابط آینده با آن چگونه خواهد بود. وقتی شرکای سابق متوجه شوند که بهتر است بر اساس توافقات توافق شده همزیستی کنند، مسکو به پیشنهادات دریافت شده گوش خواهد داد.
نشست دو روزه شورای وزیران خارجه سازمان امنیت و همکاری اروپا امروز در شهر لودز پولند گشایش یافت. وزارت خارجه پولند از شرکت لاوروف در این رویداد خودداری کرد. در میدان اسمولنسکایا، این تصمیم بی سابقه و تحریک آمیز خوانده شد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала