ترور نافرجام سفیر پاکستان در کابل؛ شهباز شریف واکنش نشان داد

© AP Photo / Anjum Naveedشهباز شریف نخست وزیر پاکستان
شهباز شریف نخست وزیر پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.12.2022
عضو شوید
نخست وزير شريف خواستار تحقيقات کامل در مورد تلاش برای قتل سفیر پاکستان در کابل شد.
به گزارش اسپوتنیگ، نخست‌وزیر پاکستان شهباز شریف حمله به عبید نظامانی سفیر پاکستان در کابل را محکوم کرد و خواستار تحقیقات فوری شد.
شریف روز جمعه در توییتر خود نوشت: "من به شدت تلاش مفتضحانه برای ترور رئیس نمایندگی پاکستان در کابل را محکوم می کنم. خواستار تحقیقات و اقدام فوری علیه عاملان این عمل زشت هستم." بعداً اعلام کرد که سفیر نظامانی در امان است.
"فقط با عبيد نيزمانی رئيس بعثت پاکستان در کابل صحبت کردم. خوشحالم که مطمئن شدم که در امان است. من همبستگی دولت و مردم را با او ابراز کردم و در عین حال از حمایت و کمک کامل به او و مأموریت در تمام موارد اطمینان دادم".
وی همچنان افزود "همین لحظه با عبید نظامانی، سفیر پاکستان در کابل صحبت کردم. خیالم راحت شد که او سالم و در امان است، همبستگی دولت و مردم را با او ابراز کردم و در عین حال از حمایت و کمک همه جانبه به او و مأموریت در همه زمینه ها اطمینان دادم.
در عین حال، طالبان اعلام کرد که در حال بررسی حمله مسلحانه به سفیر پاکستان در کابل است.
عبدالقهار بلخی، "سخنگوی وزارت خارجه طالبان گفت: "امارت اسلامی افغانستان به شدت حمله مسلحانه بالای سفیر پاکستان در کابل را محکوم می‌کند و برای گارد این مقام که مجروح شده آرزوی شفای عاجل دارد."
بلخی در توییتر خود نوشت: "امارت اسلامی هرگز اجازه نخواهد داد که افراد خودخواه امنیت نمایندگی های دیپلماتیک در کابل را به خطر بیندازند. نیروهای امنیتی در حال بررسی جدی این رویداد هستند، پس از شناسایی عاملان، مجازات در چارچوب قانون اعمال خواهد شد."
رسانه های افغانستان گزارش دادند که حمله مسلحانه به سفیر پاکستان در منطقه کارته پروان ناحیه دوم کابل صورت گرفته است. هیچ یک از گروه های تروریستی در این کشور مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала