گروه ۷ و استرالیا بر سر سقف قیمت نفت روسیه به توافق رسیدند

© Sputnik / Максим Богодвид /  مراجعه به بانک تصاویر استخراج النفط من باطن الأرض
استخراج النفط من باطن الأرض - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.12.2022
عضو شوید
گروه 7 و استرالیا بر سر سقف 60 دلاری قیمت هر بشکه نفت روسیه توافق کردند.
به گزارش اسپوتنیک، ائتلاف در بیانیه‌ای اعلام کرد که کشورهای گروه ۷ و استرالیا به توافق رسیده‌اند تا سقف خرید نفت با منشاء روسیه را با قیمت ۶۰ دلار در هر بشکه اعمال کنند.
در این بیانیه آمده است که سیاست سقف نفت روسیه از 5 دسامبر "یا اندکی پس از آن" اجرایی خواهد شد. در همان زمان، کشورهای G7 تأیید کردند که تصمیم در مورد سقف قیمت محصولات نفتی روسیه از 5 فوریه 2023 اجرایی می شود.
کشورهای G7و استرالیا قصد خود را برای حذف تدریجی نفت خام و فرآورده های نفتی با منشاء روسیه در بازارهای داخلی خود تأیید کردند.
Компрессорная станция компании Нафтогаз рядом с Харьковом, Украина - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.12.2022
توافق نمایندگان دائم اتحادیه اروپا درباره محدودیت قیمت نفت روسیه
تصمیم اتحادیه اروپا
ریاست جمهوری چک شورای کشورهای عضو اتحادیه اروپا در توییتر اعلام کرد که نمایندگان دائمی کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز قبلاً در مورد سطح سقف قیمت نفت روسیه که از طریق دریا حمل می شود به توافق رسیده بودند.
به گزارش فایننشال تایمز، کشورهای اتحادیه اروپا بر سر سقف 60 دلار در هر بشکه توافق کرده اند. پس از اینکه ورشو مخالفت خود را با سقف قیمت پس گرفت، توافقی حاصل شد، پیشنهاد لهستان محدود 30 دلار بود. رئیس اتحادیه اروپا، اورسولا فون در لاین، گفت که این محدودیت قابل تنظیم خواهد بود.
در ماه سپتامبر، وزرای دارایی کشورهای G7 قصد خود را برای اعمال محدودیت های قیمتی بر روی عرضه از روسیه تایید کردند. قرار است این محدودیت برای نفت در 5 دسامبر و برای فرآورده های نفتی از 5 فوریه 2023 اعمال شود.
Нефтедобывающая станция в Ираке - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.11.2022
محدودیت قیمت نفت روسیه نه تنها به مسکو، بلکه به اتحادیه اروپا نیز آسیب می رساند
موضع روسیه
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت که مسکو در صورت مغایرت با منافعش، چیزی به خارج از کشور عرضه نخواهد کرد. معاون نخست وزیر الکساندر نواک خاطرنشان کرد که روسیه نفت را به کشورهایی که سقف قیمت تعیین می کنند صادر نخواهد کرد. به گفته وی، چنین محدودیت هایی به معنای مداخله در ابزارهای بازار است، مسکو با آن دسته از خریدارانی که آماده کار در شرایط بازار هستند تعامل خواهد کرد.
همانطور که سرگئی لاوروف توضیح داد، وزیر امور خارجه روسیه گفت، روسیه توجهی به سقف قیمت نفت ندارد، توافقات مستقیماً با شرکای خود منعقد خواهد شد. ما اهمیت نمی دهیم که سقف قیمت چقدر باشد - ما مستقیماً با شرکای خود مذاکره خواهیم کرد و شرکای که به همکاری با ما ادامه می دهند به این سقف ها نگاه نمی کنند و هیچ تضمینی به کسانی که به طور غیرقانونی این سقف ها را معرفی می کنند نخواهند داد. "
غرب فشار تحریم‌ها را بر روسیه بر سر اوکراین تشدید کرد که منجر به افزایش قیمت برق، سوخت و غذا در اروپا و ایالات متحده شد. همانطور که ولادیمیر پوتین قبلاً اشاره کرد، منابع انرژی ارزان و قابل اعتماد روسیه یک مزیت رقابتی برای اروپا بوده است و حتی رد نسبی آنها تأثیر منفی بر اقتصاد و ساکنان آن دارد. و ایالات متحده، با فشار دادن اتحادیه اروپا به رد کامل انرژی و سایر منابع روسیه، منجر به غیرصنعتی شدن اروپا می شود.
تانک تیل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.11.2022
روسیه نفت و گاز خود را طبق خواست غرب نمی فروشد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала