اندوخته های گازی مولداویا تا چه زمانی دوام می آورد

© SputnikГазодобывающее предприятие компании "Укргаздобыча" в Стрыйском районе Львовской области
Газодобывающее предприятие компании Укргаздобыча в Стрыйском районе Львовской области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.12.2022
عضو شوید
نخست وزیر مولداویا گفت، که به مدت دو ماه اندوخته های گازی این کشور برای زندگی کردن شهروندان این کشور بس است.
به گزارش اسپوتنیک، نتالیا گاوریلیتسا نخست وزیر جمهوری مولداویا گفت: در صورت توقف کامل گاز به مولداویا، ذخایر کافی برای دو ماه بس خواهد کرد.
او گفت: "ما در حال حاضر 230 میلیون ذخایر داریم که به ما امکان می دهد تا دو ماه از زمستان را زنده بمانیم، حتی اگر کل حجم ذخایر فردا قطع شود".
ذخایر گاز مولداویا در اوکراین و رومانیا ذخیره می شود، زیرا کیشیناو امکانات ذخیره سازی خود را ندارد.
Флаг Молдавии на спине участника акции сторонников избранного президента Молдавии Майи Санду у здания парламента в Кишиневе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.10.2022
کلوپ ویدیو
راهپیمایی 40 هزار نفری ضد دولتی در کیشینف پایتخت مولداویا + ویدیو
به گفته گاوریلیتسا، همه ای اقداماتی که مقام ها در بخش انرژی انجام می دهند، امکان دسترسی روزانه به این منابع را فراهم می کند، حتی اگر گازپروم تحویل را متوقف کند.
در همان زمان، این شرکت روسی یادآور شد که اگر مولداویا تعهدات پرداخت را نقض کند، حق تعلیق صادرات را دارد و این به طور مرتب اتفاق خواهد افتاد.
در آستانه وادیم چبان رئیس "مولداویاگاز" گفت، که از 4 دسامبر، این شرکت نه تنها از گازپروم، بلکه از شرکت دولتی انرگوکم نیز سوخت خریداری خواهد کرد. به این ترتیب کل مصرف روزانه درماه دسامبر 9.2 میلیون متر مکعب خواهد بود. افزون بر این، شرکت رومانیایی ترانس گاز خط لوله گاز فرامرزی لاسی-اونگینی -چیشیناو را آزمایش کرد. بر اساس آن، این شرکت قصد دارد حدود یک میلیون متر مکعب گاز به مولداویا صادر کند. بزرگراه لاسی-اونگینی که توسط مولداویا و رومانیا با حمایت مالی اتحادیه اروپا ساخته شده است، به طور رسمی در اگوست 2014 افتتاح شد، اما تحویل در امتداد آن آغاز نشده است. در سال 2020، شعبه اونگینی -چیشیناو تکمیل شد. ظرفیت خروجی خط لوله گاز یک و نیم میلیارد متر مکعب در سال است. اما از آنجایی که مولداویا (با در نظر گرفتن PMR) به حدود سه میلیارد متر مکعب نیاز دارد، رومانیا نمی تواند گاز پریدنسترووی را تامین کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала