توقف کمک امریکا به اوکراین در صورت نپذیرفتن کنگره این کشور

© AP Photo / Susan WalshАмериканский флаг над зданием конгресса США в Вашингтоне
Американский флаг над зданием конгресса США в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.12.2022
عضو شوید
اگر کنگره امریکا درباره بودجه به توافق نرسد، ایالات متحده ممکن است کمک به اوکراین را متوقف کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از پولیتیکو، تصویب بودجه موقت از سوی کنگره امریکا ممکن است به تعلیق کمک های نظامی به اوکراین منجر شود.
پیش از این، لوید آستین، رئیس پنتاگون، از کنگره خواسته بود تا بودجه وزارت دفاع برای سال 2023 را تصویب کند، زیرا تأخیر و تداوم تصویب بودجه های موقت تهدیدی برای شکست امنیت ملی است.
آستین گفته بود، که ادامه کار روی بودجه موقت بودجه مورد نیاز وزارت و بودجه درخواستی دولت را حداقل 3 میلیارد دالر در ماه کاهش می دهد.
به گزارش پولیتیکو، مقام های وزارت دفاع ایالات متحده فهرستی از پیامدهای وخیم را تهیه کرده اند، که اگر آژانس مجبور شود در چارچوب بودجه موقت کار کند، پیش خواهد آمد.
Pentagon Press Secretary Rear Admiral John Kirby - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.12.2022
مشوره کاخ سفید با کنگره امریکا درباره کمک نظامی 21 میلیاردی به اوکراین
پولیتیکو، با استناد به مکالمات با مقامات ارشد وزارت دفاع و اسناد داخلی گزارش داد: قطعنامه سالانه برای ادامه تأمین مالی هزینه های جاری دولت، بودجه وزارت دفاع را 29 میلیارد دالر یا 3.7 درصد نسبت به درخواست رئیس جمهور بایدن در سال مالی 2023 کاهش می دهد. کاهش بودجه، به ویژه، ممکن است بر عرضه کمک های نظامی به اوکراین تأثیر بگذارد.
مقامات ارشد وزارت دفاع امریکا همچنین نگران هستند که بودجه موقت سالانه می تواند منجر به تعلیق کمک های نظامی به اوکراین شود، که از بودجه پایگاه این وزارتخانه تامین می شود.
خاطرنشان می شود، که بخش عمده ای از بودجه اوکراین از طریق صورتحساب های بودجه اضافی است که می تواند به بودجه موقت اضافه شود. با این حال، اگر قانونگذاران نتوانند درباره لایحه ای برای تامین مالی تجهیزات به اوکراین یا درباره تخصیص اضافی بودجه به توافق برسند، وزارت دفاع ایالات متحده گفته است، که در بهار "پول برای کیف" تمام خواهد شد.
نبود بودجه بلندمدت نیز بر بهبود پایه صنعتی تانک آبرامز و هویتزر یدک‌کش M777 تأثیر خواهد گذاشت. هر دو نوع تسلیحات توسط ایالات متحده به اوکراین ارائه می شود.
پیش از این، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، لایحه بودجه موقت برای دولت ایالات متحده را که در اول اکتوبر از سوی کنگره تصویب شد، امضا کرد که بودجه را از سال مالی 2023 تا 16 دسامبر در اختیار آژانس‌های فدرال قرار می‌دهد. سال مالی ایالات متحده از اول اکتوبر آغاز می شود.
یادآوری می کنیم، که روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد، که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد، که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند".
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد، که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала