اسلام آباد تحقیقات در مورد حمله به سفارت پاکستان در کابل را دنبال می کند

© Twitter account of GMICafghanistanذبیح الله مجاهد
ذبیح الله مجاهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.12.2022
عضو شوید
دولت پاکستان فعالانه با مقامات افغانستان در تماس است و تحقیقات در مورد حمله دوم دیسامبر به سفارت پاکستان که در کابل صورت گرفت، تعقیب می گردد.
به گزارش اسپوتنیک، ممتاز زهرا بلوج، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان روز دوشنبه گفت: ما مطمئن هستیم که حمله به رئیس مأموریت ما در کابل به طور کامل بررسی خواهد شد و عاملین و همدستان آنها به دست عدالت سپرده خواهند شد.
وی تاکید کرد: پاکستان به مبارزه با تروریسم متعهد است.
گروه دولت اسلامی روز یکشنبه مسئولیت حمله به سفارت پاکستان به منظور کشتن عبیدورحمان نظامی، رئیس این نمایندگی دیپلماتیک را بر عهده گرفت.
نظامیان پاکستان دروازه‌یی را در خط دیورند در ننگرهار ساخته‌اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.11.2022
درگیری بین طالبان و ارتش پاکستان
ذبیح الله مجاهد نماینده رسمی دولت موقت افغانستان گفت: "داعشی که در حمله به سفارت پاکستان شرکت کرده بود، دستگیر شده است. مجاهد در توییتی نوشت: "او شهروند یک کشور خارجی و عضو داعش است. برخی از محافل بدخواه خارجی پشت حمله به سفارت پاکستان هستند که هدف آنها ایجاد بی اعتمادی بین دو کشور برادر بوده است".
روز جمعه در کابل حمله به سفارت پاکستان و سوء قصد به جان نظامی کاردار پاکستان صورت گرفت. رئیس هیئت دیپلماتیک آسیبی ندید. محافظ او به شدت مجروح شد. در همان روز با پرواز ویژه به شفاخانه نظامی در پیشاور پاکستان منتقل گردید.
نظامی و بخشی از کارکنان سفارت موقتاً به وطن خود فراخوانده شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала