بودجه مورد نظر ناتو برای افغانستان در اختیار کیف قرار می گیرد

© Fotolia / ElenaRپولدارترین‌ و پول خرج کن ترین کشور های دنیا
پولدارترین‌ و پول خرج کن ترین کشور های دنیا  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.12.2022
عضو شوید
متحدان ناتو در حال بررسی استفاده از منابع مالی صندوقی هستند، که پیش از این برای پشتیبانی از نیروهای امنیتی افغانستان برای کمک به اوکراین استفاده می شد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه پولیتیکو روز چهارشنبه به نقل از پنج منبع در کشورهای غربی در این باره نوشت: ما درباره صندوق امانی ارتش ملی افغانستان صحبت می کنیم. وجوه حاصل از آن برای آموزش پرسنل نظامی و خرید تجهیزات استفاده شد. کیف از ناتو خواسته است تا بخشی از 3.4 میلیارد دالر باقی مانده در صندوق را دوباره توزیع کند.
نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.12.2022
رئیس ارکان قطعات ویژه امنیت ملی دولت پیشین افغانستان: هیچکسی ما را به جنگ سوریه و اوکراین نمی فرستد
این روزنامه می نویسد، که درباره تخصیص بودجه از صندوق در این اتحاد اختلاف نظر جدی وجود ندارد.
این روزنامه نشان می دهد، که این بودجه ممکن است به عنوان یک اقدام موقت ارائه شود و می تواند به ناتو کمک کند تا گرمای لفاظی ها را به دلیل تمایل به کمک به کیف در میان مشکلات اقتصادی و سایر مشکلات کشورهای عضو ائتلاف کاهش دهد.
به گفته یکی از طرفین این نشریه، نمایندگان ناتو بیش از یک ماه از جمله در نشستی در بروکسل در ماه اکتوبر درباره موضوع تأمین بودجه افغانستان به اوکراین بحث کردند.
یادآوری می کنیم، که وجوه صندوق پیش از این بسته شده بود و اکنون کشورهای عضو در حال ایجاد سازوکاری برای انتقال پول به کشورهای جداگانه یا انتقال آنها به جای دیگر هستند. برخی از کشورهای عضو ائتلاف خواهان ارسال تمام یا بخشی از وجوه به اوکراین هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала