تیم ملی افغانستان بدون حضور زنان مجوز اشتراک در المپیک 2024 را نخواهد داشت

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر The sign of the International Olympic Committee (IOC) Headquarters in Lausanne
The sign of the International Olympic Committee (IOC) Headquarters in Lausanne - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.12.2022
عضو شوید
کمیته اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) با ابراز نگرانی جدی، محدودیت‌های اعمال شده از سوی مقامات افغانستان برای زنانی که اجازه ورزش در این کشور را ندارند، به شدت محکوم کرد.
به گزارش اسپوتنیک، هیئت اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک روز سه‌شنبه گزارش کاملی از جنبش المپیک و ورزش در افغانستان از سال 2021 دریافت کرد.
در بیانیه کمیته بین‌المللی المپیک آمده است: اقدامات "دولت افغانستان" را که حقوق زنان و دختران برای ورزش را محدود می‌کند، محکوم می‌کند و خواستار اقدام فوری برای رفع محدودیت‌ها می‌شود.
شرط اول این است که دسترسی ایمن و فراگیر به ورزش زنان و دختران باید در کشور تضمین شود. محدودیت های زنان و دختران برای شرکت در ورزش باید توسط مقامات مربوطه برداشته شود. دوم، تیم ها و هیئت های شرکت کننده از افغانستان در مسابقات بین المللی باید نه تنها زنان مقیم خارج، بلکه زنان مقیم افغانستان را نیز شامل شوند. ثالثاً، سازمان های ورزشی افغانستان باید در سطوح مربوطه خود در مورد این موضوعات تصمیم گیری کنند و باید آماده باشند تا زنان را در ارگان های حکومتی در تمام سطوح مدیریتی و سازمانی بگنجانند.
هیئت اجرایی کمیته بین المللی المپیک همچنین تایید کرد که حمایت مستقیم از ورزشکاران افغان در هر جایی که امکان داشته باشد ادامه خواهد یافت. به ویژه، تحت برنامه همبستگی المپیک برای آماده سازی و شرکت در بازی های المپیک. در عین حال، شرکت هیأت های کمیته ملی المپیک افغانستان و تیم ملی در بازی های المپیک 2024 منوط به پیشرفت در رابطه با حقوق اساسی زنان و دختران در کشور برای ورزش خواهد بود.
ورزش بانوان هرات - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.11.2022
حمام عمومی و کلپ ورزشی هم برای زنان افغانستان منع شد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала