- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

زلنسکی یکبار دیگر وعده بازگرداندن دونتسک، لوهانسک و کریمه را داد

© Sputnikزلنسکی
زلنسکی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.12.2022
عضو شوید
رئیس جمهور اوکراین شعار "آزادی" آینده دونباس و کریمه را تکرار کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی در پیوند با روز سربازان اوکراینی دوباره شعارهای قدیمی رژیم کیف را درباره "بازگشت" دونتسک، لوهانسک و کریمه تکرار کرد.
او وعده داد، که جشن روز سربازان اوکراینی را در میدان کیف برگزار کند.
زلنسکی گفت: "مسیر میدان استقلال از دونتسک، لوهانسک، کریمه آزاد شده می‌گذرد".
رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.12.2022
امریکا: زلنسکی برای گفت و گوهای آشتی آماده نیست
پیش از این، او بارها اظهارات مشابهی را انجام داده بود، در حالی که از آغاز عملیات نظامی ویژه فدراسیون روسیه، اوکراین بخش قابل توجهی از مناطق خرسون، زاپروژیا را از دست داده است، و همچنین کنترل بر بخش هایی از جمهوری خلق دونتسک و جمهوری خلق لوهانسگ را که پیش از این از سوی کیف کنترل می شد از دست داده است.
همه پرسی درباره ورود مناطق خرسون، جمهوری خلق دونتسک، جمهوری خلق لوهانسک و زاپروژیا به فدراسیون روسیه در 23 تا 27 سپتامبر 2022 برگزار شد. با توجه به نتایج شمار شده از 100٪ آرا در جمهوری خلق دونتسک، 99.23٪ از کسانی که به پیوستن به فدراسیون روسیه رای دادند، در جمهوری خلق لوهانسک - 98.42٪، در منطقه خرسون - 87.05٪، در منطقه زاپروژیا - 93.11٪.
در 30 سپتامبر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در کرملین پس از نتایج همه پرسی در مناطق خرسون، جمهوری خلق لوهانسک، جمهوری خلق دونتسک و زاپروژیا در کرملین سخنرانی کرد و پس از آن توافق نامه هایی را با سران آنها در مورد پذیرش مناطق به روسیه امضا کرد. کریمه در مارچ 2014 پس از یک همه پرسی پس از کودتا در اوکراین به منطقه روسیه تبدیل شد. در همه پرسی 96.77 درصد از رای دهندگان در کریمه و 95.6 درصد در سواستوپل به پیوستن به روسیه رای دادند. اوکراین هنوز کریمه را سرزمین اشغالی موقت خود می داند، بسیاری از کشورهای غربی در این مورد از کیف حمایت می کنند. به نوبه خود، رهبری روسیه بارها اعلام کرده است، که ساکنان کریمه به اتحاد دوباره دموکراتیک با روسیه، با رعایت کامل قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل رای دادند. به گفته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، موضوع کریمه "بالاخره بسته شد".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала