امریکا متحد اصلی خود در مبارزه با روسیه از دست می دهد

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر Joe Biden (archive photo)
Joe Biden (archive photo) - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.12.2022
عضو شوید
میلر، ستون نویس فارین پالیسی: ایالات متحده در حال از دست دادن متحد اصلی خود در مبارزه با روسیه و چین است
به گزارش اسپوتنیک، آرون میلر، ستون نویس فارین پالیسی می نویسد، ایالات متحده در حال از دست دادن نفوذ سابق خود بر عربستان سعودی است که به سمت چین و روسیه می کشد.
به گفته این مقاله نویس، روزهای "ازدواج تک همسری" واشنگتن با ریاض رو به پایان است. نویسنده معتقد است، در جنگ سرد مدرن، پادشاهی خاورمیانه نه تنها از انتخاب طرف درگیری امتناع می کند، بلکه به مسکو و پکن نیز نزدیک تر خواهد شد، همانطور که منافع خود اقتضا می کند.
همانطور که میلر به یاد می آورد، عربستان سعودی سال ها است که روابط خود را با چین تقویت کرده است. او مطمئن است که در حال حاضر یک چرخش استراتژیک در روابط دو کشور در حال رخ دادن است. ناظر خاطرنشان کرد که ایالات متحده از در نظر گرفتن منطقه خاورمیانه به عنوان اولویت سیاست خارجی خودداری کرد، بنابراین ریاض شروع به برقراری تماس با دیگر بازیگران تأثیرگذار، در درجه اول با پکن کرد.
این روزنامه‌نگار می‌گوید: "آنچه تغییر کرده است اعتماد فزاینده عربستان سعودی - تمایل این کشور برای اقدام مستقل برای حفاظت از منافع خود - و همچنین اهمیت روزافزون چین به عنوان یک ابرقدرت است.
به گفته وی، برای ولیعهد محمد بن سلمان، چین تنها اهرمی نیست که می توان علیه آمریکا از آن استفاده کرد، بلکه شریک تجاری اصلی پادشاهی است. این مقاله به طور خلاصه بیان می‌کند که روزهای پادشاهان خاورمیانه محتاط و اجماع‌محور به پایان رسیده است و با حاکم آینده عربستان سعودی ریسک‌گریز و با اعتماد به نفس جایگزین شده است که می‌داند جهان برای مدت طولانی به هیدروکربن‌های کشورش وابسته خواهد بود. .
پیش از این، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین که برای یک سفر رسمی به ریاض سفر کرده بود، گفت که پکن توسعه روابط با عربستان سعودی را در اولویت دیپلماسی خود در خاورمیانه قرار می دهد. وی همچنین از آمادگی چین برای افزایش مقیاس تجارت نفت با این کشور و اجرای پروژه های مشترک بزرگ در بخش انرژی خبر داد.
Си Цзиньпин после избрания генсеком Компартии Китая на третий срок - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.12.2022
شی جین پینگ: چین آماده شراکت با ریاض در تجارت و سرمایه گذاری است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала