- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

پسکوف: سخنی از الحاق سرزمین های جدید به روسیه در میان نیست

© Photo host agency /  مراجعه به بانک تصاویر پسکوف: هیچ گونه تلاش برای میانجیگری میان روسیه و ترکیه به نتیجه نخواهد رسید
پسکوف: هیچ گونه تلاش برای میانجیگری میان روسیه و ترکیه به نتیجه نخواهد رسید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.12.2022
عضو شوید
دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری، در مورد سخنان ولادیمیر پوتین که الحاق مناطق جدید یکی از نتایج عملیات ویژه است، اظهار نظر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی کرملین تاکید کرد که یکی از وظایف اصلی عملیات نظامی همچنان حفاظت از ساکنان دونباس است.
به عنوان حفاظت از این مردم، این مناطق تشکیل شد که در نتیجه همه پرسی برگزار شده در آنجا ضمیمه شدند. پسکوف گفت: این چیزی است که رئیس جمهور درباره آن صحبت می کرد.
دیمیتری پسکوف در پاسخ به سوال شفاف خبرنگاران که آیا برنامه ای برای الحاق مناطق بیشتری به روسیه وجود دارد یا خیر، پاسخ داد: "در این مورد بحثی وجود ندارد. حداقل اظهاراتی در این زمینه وجود نداشت، اما هنوز برای آزادسازی مناطق باید کار زیادی انجام شود. می دانید که در تعدادی از مناطق جدید فدراسیون روسیه سرزمین های اشغالی وجود دارد که باید آزاد شوند. منظور من بخشی از جمهوری دونتسک است، از جمله آن چیزی که بخشی از فدراسیون روسیه شد و سپس دوباره توسط نیروهای اوکراینی اشغال شد. آقای پسکوف به این سوال که آیا غیرنظامی‌سازی و غیرنظامی‌سازی اوکراین همچنان جزو اهداف عملیات نظامی است، پاسخ مثبت داد.
سخنگوی کرملین همچنین درباره پیشنهاد ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین مبنی بر اینکه زمان صلح برای اوکراینی‌ها در سال 2023 فرا خواهد رسید، اظهار نظر کرد. آقای پسکوف گفت: "در این مورد، می‌توانید صحبت کنید تا زمانی که صورتتان آبی شود، زمانی که همه چیز به پایان برسد. زلنسکی می‌داند که این چه زمانی می‌تواند به پایان برسد. همه اینها می تواند فردا تمام شود، اگر بخواهند."
روسیه از 24 فوریه به دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، عملیات نظامی در اوکراین انجام می دهد. در آن روز، رئیس دولت در یک سخنرانی گفت که برنامه های فدراسیون روسیه شامل اشغال سرزمین های اوکراین نمی شود. در پایان سپتامبر، روسیه جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک، مناطق خرسون و زاپوروژیا را ضمیمه خود کرد. ارتش روسیه کنترل شهر زاپوروژیا را ندارد و در ماه نوامبر خرسون را ترک کرد. اکنون تحت کنترل ارتش اوکراین است.
روز قبل، در 7 دسامبر، آقای پوتین ظهور سرزمین های جدید را یک نتیجه ارزشمند برای روسیه خواند: " صادقانه بگویم، دریای آزوف به دریای داخلی تبدیل شده است. اینها موارد جدی هستند."
ولادیمیر پوتین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.12.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
پوتین از کار نیروهای هوایی روسیه در منطقه عملیات ویژه تمجید کرد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала