زخمی شدن 20 تن در درگیری میان معترضان و پولیس در پرو

© AFP 2023 / Ernesto BenavidesСотрудники полиции во время столкновений со сторонниками бывшего президента Перу Педро Кастильо на окраине префектуры Лимы
Сотрудники полиции во время столкновений со сторонниками бывшего президента Перу Педро Кастильо на окраине префектуры Лимы - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.12.2022
عضو شوید
در درگیری بین معترضان و پولیس در پرو بیش از 20 نفر زخمی و یک افسر پولیس ربوده شد.
به گزارش اسپوتنیک، رادیو RPP به نقل از منابع پولیس گزارش داد، که در درگیری بین تظاهرکنندگان و نیروهای مجری قانون در ولایت آنداهویلاس در شمال غرب پرو، حداقل 20 نفر زخمی و یک افسر پولیس ربوده شد.
این رادیو پیشتر گزارش داده بود، که پشتیبانان پدرو کاستیو، رئیس جمهور پیشین دستگیر شده پرو، در این کشور تظاهراتی برگزار کرده و خواستار برگزاری انتخابات برای رئیس دولت و استعفای کنگره شده اند.
پیام جالب بازیگر ایرانی به مسئولین درباره سقوط هواپیما - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.11.2022
کلوپ ویدیو
لحظه تکان‌دهنده برخورد هواپیما با موتر آتش‌نشانی در فرودگاه پرو + ویدیو
این رادیو به نقل از منابع پولیس گفت: "در چند درگیری بین تظاهرکنندگان و پولیس در ولایت آنداهویلاس، منطقه آپوریماک، یک پولیس ربوده شد و حداقل 20 نفر زخمی شدند. پولیس برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک آور استفاده کرد".
به گفته پولیس پرو به نقل از رادیو، 10 افسر نیروی انتظامی در میان قربانیان هستند. معترضان به سمت آنها چوب و سنگ پرتاب کردند.
رئیس جمهور پرو کاستیو روز چهارشنبه پارلمان را منحل کرد که قرار بود برای سومین بار استیضاح او را بررسی کند. با این حال، نمایندگان مجلس همچنان برای جلسه ای جمع شده و در مورد استعفای وی تصمیم گیری کردند. ارتش و پولیس علیه تصمیم رئیس جمهور صحبت کردند، این سیاستمدار به اتهام فتنه و سوء استفاده از قدرت بازداشت و به مدت هفت روز در بازداشت مقدماتی قرار گرفت. دینا بلوارته، معاون رئیس جمهور پرو، پیش از این در کنگره سوگند یاد کرده و اولین رئیس جمهور زن پرو شده است. چندین پرونده فساد علیه کاستیلو، رئیس سابق ایالت، که بولوارته جایگزین وی شد، باز شد. دادستانی کل او را به جنایت سازمان یافته، دستفروشی نفوذ و توطئه متهم کرد. کاستیلو اتهامات علیه او را آزار و اذیت سیاسی مخالفان خواند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала