درگیری در شمال کوزوو

CC BY-SA 3.0 / Veton / Mitrovica VerioreВид косовского города Косовска-Митровица
Вид косовского города Косовска-Митровица - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.12.2022
عضو شوید
پولیس جمهوری خودخوانده کوزوو از سه درگیری در شمال این منطقه خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، پولیس جمهوری خودخوانده کوزوو یکشنبه شب از سه درگیری با افراد ناشناس در شمال این منطقه خبر داد، از قربانیان اطلاعی در دست نیست.
الکساندر ووچیچ، رئیس‌جمهور صربستان، شامگاه شنبه در خطاب به شهروندان، عکس‌هایی از جمله عکس‌های رسانه‌های آلبانیایی کوزوو را نشان داد، که سربازان "نیروهای ویژه وزارت امور داخله" این جمهوری خودخوانده را در تجهیزات سنگین و با سلاح‌های خودکار در شمال منطقه نشان می‌دهد.
Председатель ОБСЕ Ивица Дачич - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.11.2022
مقام های صربستان طرح آلمان و فرانسه برای اسکان در کوزوو را رد کردند
وی یادآور شد، که بر پایه توافقات پیشین، مجوز رئیسان شهرداری های با اکثریت صرب برای معرفی نیروهای ویژه پولیس از پریشتینا به آنجا لازم است.
پولیس کوزوو در شبکه های اجتماعی اعلام کرد: اعضای گروه های جنایتکار خاصی که چندین بزرگراه در شمال را از نقاط مختلف بسته کرده بودند در سه نوبت به سمت جوخه های پولیس که در منطقه دریاچه گازیوود مشغول انجام وظیفه بودند در مسیر خود به سمت ایست بازرسی برنجاک تیراندازی کردند.
در این گزارش آمده است: "یگان های پولیس در دفاع از خود مجبور به پاسخ به مجرمان شدند که به سمت نامعلومی متواری شدند".
همچنین به گفته جوخه های پولیس محلی، صدای تیراندازی در چندین منطقه شنیده شده و از قربانیان اطلاعی در دست نیست.
صرب های کوزوو روز شنبه به دلیل بازداشت افسر پولیس سابق وزارت امور داخلی جمهوری خودخوانده، دژان پانتیچ توسط مقامات آلبانیایی کوزوو، سنگرهایی را در بزرگراه های شمال این منطقه برپا کردند. پانتیچ، که همراه با افسران پولیس صرب از واحدهای وزارت کشور در شمال ولایت، در ماه نوامبر استعفا داد، روز شنبه در ایست بازرسی یارینا هنگام ورود از مرکز صربستان به ظن "تروریسم" بازداشت شد. شب هنگام، معترضان برای محافظت از سنگرها چادرهایی برپا کردند. پولیس جمهوری خودخوانده کوزوو، به نوبه خود، ورود خودروها و عابران پیاده از مرکز صربستان به شمال این ولایت را بست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала