نجات نظامیان امریکایی از مرگ در افغانستان با کمک اطلاعات اسرائیل

© AP Photo / Rahmat GulПатруль американских и афганских военных в районе места бомбардировки в районе Ачин в провинции Нангархар
Патруль американских и афганских военных в районе места бомбардировки в районе Ачин в провинции Нангархар - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.12.2022
عضو شوید
رسانه های اسرائیلی ادعا کردند، اطلاعاتی که سرویس اطلاعات این کشور در اختیار واشنگتن قرار داد، جان نظامیان امریکایی در افغانستان را نجات داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، شبکه ۱۲ اسرائیل اعلام کرد، کاروانی از نظامیان امریکایی به منظور بازگشت به کشورشان در مسیر حرکت به سمت فرودگاه کابل از سوی نیروهای گروه طالبان تحت تعقیب قرار گرفتند.
نظامیان پیشین امریکا: در صورت خروج ما از افغانستان جنگ داخلی شعله ور خواهد شد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.02.2020
نظامیان پیشین امریکا: در صورت خروج ما از افغانستان جنگ داخلی شعله ور خواهد شد
بر پایه اعلام این شبکه، افسران اطلاعاتی اسرائیل متوجه شدند که یک خودروی بمب گذاری شده حامل یک تروریست داعشی از پیش به سمت این کاروان در حال حرکت است و بلافاصله فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) را در جریان این خودرو و هدف آن گذاشتند و کاروان نظامی امریکا مسیر خود را تغییر داد و به این ترتیب از این حادثه تروریستی جان سالم به در برد.
این در حالی است، که شبکه ۱۲ اسرائیل در ادامه اعلام کرد، اما گروهی دیگر از نظامیان امریکایی در منطقه دیگری از کابل مورد حمله داعش قرار گرفتند و پیش از اینکه برای بازگشت به کشور خود سوار هواپیما شوند، در اثر انفجار یک بمب ۱۳ تن از آنها کشته شد.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان در ۱۵ اگوست ۲۰۲۱ همزمان با بیرون شدن نیروهای ایالات متحده و ناتو از افغانستان در یک معامله پنهانی و پیچیده با امریکا قدرت را بدون درگیری در این کشور به دست گرفت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала