واکنش وزارت خارجه روسیه درباره آشفتگی در کوزوو

© Sputnik / Foreign Ministry of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова
Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.12.2022
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه روسیه درباره تشدید اوضاع در کوزوو نوشته است، که اتحادیه اروپا سال‌ها است که وضعیت کنونی را الگوبرداری می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت، که اتحادیه اروپا سال هاست که اساساً وضعیت کنونی کوزوو را الگوبرداری می کند.
او در کانال تلگرامی خود در توضیح سخنان آنا برنابیچ، نخست وزیر صربستان مبنی بر اینکه این کشور در آستانه جنگ است، نوشت: "خوب، چرا "پیشمانی". این دقیقاً همان وضعیتی است که اتحادیه اروپا سال‌ها است که اساساً الگوبرداری می‌کند".
Вид косовского города Косовска-Митровица - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.12.2022
درگیری در شمال کوزوو
روز پیش، الکساندر ووچیچ، رئیس جمهور صربستان، گفت: رهبری این کشور یک درخواست رسمی به فرماندهی ماموریت ناتو KFOR برای توزیع نیروهای پولیس و ارتش صربستان در کوزوو و متوهیا ارسال خواهد کرد.
صرب های کوزوو روز شنبه به دلیل بازداشت دژان پانتیچ، افسر پولیس پیشین وزارت امور داخلی این جمهوری خودخوانده، توسط مقامات آلبانیایی کوزوو، موانعی را در بزرگراه های شمال این منطقه برپا کردند. پانتیچ، که همراه با افسران پولیس صرب از واحدهای وزارت کشور در شمال ولایت، در ماه نوامبر استعفا داد، روز شنبه در ایست بازرسی یارینا هنگام ورود از مرکز صربستان به ظن "تروریسم" بازداشت شد. شب هنگام، معترضان برای محافظت از سنگرها چادرهایی برپا کردند. پولیس جمهوری خودخوانده کوزوو، به نوبه خود، ورود خودروها و عابران پیاده از مرکز صربستان به شمال ولایت را به این ولایت بسته کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала