- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

انتقال سامانه دفاع هوایی پاتریوت به اوکراین

© AP Photo / Czarek SokolowskiАмериканские военные 7го полка ПВО разворачивают зенитный ракетный комплекс ЗРК Патриот на полигоне в Польше
Американские военные 7го полка ПВО разворачивают зенитный ракетный комплекс ЗРК Патриот на полигоне в Польше - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.12.2022
عضو شوید
مقام های ایالات متحده ممکن است در این هفته از انتقال سیستم دفاع هوایی پاتریوت به کیف خبر دهند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از سی ان ان به استناد از منابع، مقام های مریکایی ممکن است این هفته از انتقال سامانه های راکتی ضد هوایی پاتریوت به کیف خبر دهند.
این شبکه تلویزیونی با اشاره به سخنان منابع ناشناس اش گزارش می دهد، که "دولت [رئیس جمهور جو بایدن] در حال نهایی کردن طرح‌هایی برای ارسال سامانه دفاع راکتی پاتریوت به اوکراین است که می‌تواند در اوایل این هفته اعلام شود".
Заместитель председателя Совета безопасности РФ Дмитрий Медведев  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.11.2022
مدودف: دستگاه های پاتریوت در اوکراین به هدف قانونی نیروهای روسیه تبدیل خواهند شد
این شبکه خاطرنشان می شود، که این تصمیم باید به تایید لوید آستین، رئیس پنتاگون برسد و پس از آن برای امضا به جو بایدن، رئیس جمهور امریکا ارسال شود. به گفته منابع این کانال، انتظار می رود این تصمیم به تصویب برسد.
این منابع خاطرنشان کردند، که سامانه‌های پدافند هوایی چند روز پس از تصمیم‌گیری به اوکراین ارسال می‌شوند و نظامیان اوکراینی برای استفاده از آن‌ها در پایگاهی در آلمان آموزش خواهند دید.
پیش از این، کریستینا لامبرشت، وزیر دفاع آلمان از توافق با همتای لهستانی خود برای گشت زنی در حریم هوایی لهستان توسط جنگنده های یوروفایتر آلمان و استقرار سامانه های پدافند هوایی پاتریوت در این کشور خبر داده بود.
پس از آن، متئوس موراویچکی نخست وزیر لهستان، یارسلاو کاچینسکی رئیس حزب حاکم قانون و عدالت و ماریوس بلاسژیک وزیر دفاع ایده استقرار میهن پرستان آلمانی در اوکراین را مطرح کردند. برلین چنین احتمالی را رد کرد و طرفین کار بر روی استقرار پاتریوت در لهستان را آغاز کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала