مسی و یاران در فینال با هنرنمایی الوارز/ آرژانتین 3- کرواسی صفر

© Sputnik / Александр Вильф /  مراجعه به بانک تصاویر مسی
مسی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.12.2022
عضو شوید
آرژانتین با ارائه نمایشی برتر نسبت به کرواسی توانست صعودی بی دردسر را به فینال جام‌جهانی قطر تجربه کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ورزش سه، این آخرین جام‌جهانی دو فوق ستاره فوتبال دنیا و کاپیتان تیم های آرژانتین و کرواسی است و نکته جالب اینکه هر دو بازیکن تجربه کسب جایزه بهترین بازیکن جام‌جهانی را در کارنامه دارند. تجربه‌ای که البته برای هر دو تلخ بوده است چرا که 4 سال پیش کرواسی با قبول شکست مقابل فرانسه نایب قهرمان شد و 8 سال پیش آلبی سلسته در فینال مغلوب جرمن‌ها شدند. حالا این آخرین فرصت برای این دو نابغه فوتبال بود تا بتوانند بزرگترین جای خالی ویترین افتخارات خود را تکمیل کنند و امشب این مسی بود، که با کمک الوارز توانست 3-0 کرواسی را شکست بدهد و به فینال برسد.
مسی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.12.2022
صعود یاران مسی به نیمه نهایی با ضربات پنالتی در برابر هالند/آرژانتین 2(4) - هالند 2(3)
در حالی که 30 دقیقه ابتدایی بازی کم برخورد و بدون موقعیت خطرناک دنبال می‌شد، به یکباره موتور آلبی سلسته با زوج مخوف خط حمله‌اش روشن شد. ابتدا آلوارز پنالتی گرفت و لئو توانست پنالتی‌گیرترین دروازه‌بان جام را مغلوب کند و 5 دقیقه بعد با یک ضد حمله برق آسا، آلوارز توانست گلی مشابه گل‌های انفرادی مسی به ثمر برساند و شیرازه کروات‌ها از هم پاشید.
تعویض‌های دالیچ در نیمه دوم کارساز نبود و باز هم آلوارز توانست، حرکت انفجاری زیبای مسی را به گل تبدیل کند و کار کرواسی را یکسره کند. حالا با این نتیجه آرژانتین راهی فینال رقابت‌ها می‌شود و باید منتظر بماند حریفش فردا شب از بین فرانسه و مراکش، مشخص شود.
شرح گل‌ها
آرژانتین یک - کرواسی صفر (34- لیونل مسی): لئو مسی پشت ضربه پنالتی ایستاد و در مصاف با سنگربان پنالتی‌گیر کروات‌ها موفق عمل کرد و با اینکه لیواکوویچ جهت توپ را درست تشخیص داده بود اما او توپ را به طاق دروازه کرواسی چسباند.
آرژانتین دو - کرواسی صفر (39- خولین آلوارز): کرواسی صاحب یک ضربه کرنر شد اما اشتباه بازیکنان این تیم باعث شد آلبی سلسته یک ضد حمله را ترتیب دهد و آلوارز از میانه میدان توپ را یک تنه تا درون محوطه جریمه پیش برد و پس از جا گذاشتن سوسا دروازه لیواکوویچ را گشود.
آرژانتین سه - کرواسی صفر (69- خولین آلوارز): لیونل مسی با نفوذ از سمت راست و جا گذاشتن گواردیول وارد محوطه جریمه شد و با یک پاس رو به بیرون توپ را به ستاره جوان این تیم سپرد و آلوارز با یک ضربه دقیق توانست سومین گل آرژانتین را به ثمر برساند.
حاشیه ها:
* آخرین دیدار دو تیم در جام‌های جهانی به سال 2018 برمی‌گردد که کروات‌ها موفق شدند با نتیجه سه بر صفر در دور گروهی آرژانتین را شکست دهند.
* جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا در ورزشگاه لوسیل حضور دارد و اولین دیدار نیمه‌نهایی را از نزدیک تماشا می‌کند.
* پیش از آغاز بازی سرمربیان دو تیم برخورد گرم و صمیمانه‌ای با یکدیگر داشتند و به خوش و بش پرداختند.
* لیونل مسی با حضور در ترکیب آلبی سلسته به رکورد 25 بازی لوتار ماتئوس در تاریخ جام‌های جهانی رسید و در صورتی که در بازی آینده آرژانتین هم در ترکیب قرار بگیرد می‌تواند به تنهایی رکورددار حضور در بازی‌های جام‌جهانی شود.
* رونالدینیو ستاره پیشین برزیل و باشگاه بارسلونا نیز در استادیوم لوسیل حضور دارد و پس از گلزنی مسی او را تشویق کرد.
* لیونل مسی با عبور از گابریل باتیستوتا، با 11 گل به بهترین گلزن آرژانتین در ادوار جام جهانی تبدیل شد.
* کافو، روبرتو کارلوس و دیوید بکهام از دیگر اسطوره‌های سابق دنیای فوتبال هستند که در استادیوم لوسیل حضور دارند و بازی نیمه نهایی بین آرژانتین و کرواسی را تماشا می‌کنند.
* نیمکت نشینان آرژانتین در لحظات پایانی، بازی را ایستاده دنبال می‌کنند و در حال خوشحالی هستند.
بهترین بازیکن زمین:
خولین آلوارز، ستاره 22 ساله منچستر سیتی را می‌توان بهترین بازیکن زمین لقب داد. او توانست گره کور بازی را با کسب پنالتی باز کند و پس از آن گل‌های بعدی آرژانتین را به ثمر رساند تا آلبی سلسته به راحتی به فینال صعود کند. البته از نقش موثر لئو مسی در گل کردن پنالتی و همچنین ارسال پاس گل برای آلوارز نباید گذشت و این زوج مخوف توانستند کار کروات‌ها را یکسره کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала