اردوغان: به پوتین پیشنهاد دیدار با اسد را دادم

© AFP 2023 / Kayhan Ozerاظهار نظر اردوغان در باره احتمال بازگرداندن حکم اعدام و اعمال آن برای کودتاچیان
اظهار نظر اردوغان در باره احتمال بازگرداندن حکم اعدام و اعمال آن برای کودتاچیان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.12.2022
عضو شوید
رئیس جمهور ترکیه در گفت و گو با پوتین، برگزاری نشست سران ترکیه، روسیه و سوریه را پیشنهاد داده است.
به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه گفت که به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیشنهاد برگزاری نشست سران ترکیه، روسیه و سوریه را داده است، اما باید قبل از آن نشست هایی با حضور روسای سرویس‌های اطلاعاتی، وزارت دفاع و وزارت خارجه بین سه کشور برگزار شود.
اردوغان پیش از این دیدار با بشار اسد، رهبر سوریه را رد نکرد و گفت: "هیچ نارضایتی در سیاست وجود ندارد."
میخائیل بوگدانوف، نماینده ویژه ریاست جمهوری در امور خاورمیانه و آفریقا، معاون وزیر امور خارجه، پیشتر به ریانووستی گفته بود که مسکو میانجیگری در مورد انقره و دمشق اعمال نمی کند، اما اگر از فدراسیون روسیه درخواست شود، آماده است تا دیداری بین رؤسای جمهور اردوغان و اسد برگزار کند.
Войска Турции и США проводят совместное патрулирование вокруг сирийского города Манбидж. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.11.2022
اس دی اف: 12 نظامی ترکیه را در سوریه کشتیم
اردوغان گفت: "موضوعات زیادی در این زمینه وجود دارد که ممکن است در حال حاضر در دستور کار نباشد، اما ممکن است بعداً در ارتباط با توسعه رویدادها در دستور کار قرار گیرد.
اما باید دقت کنید که یک موضوع را توضیح دادم و آن اینکه ما می خواهیم به عنوان یک اتحادیه سه جانبه سوریه-ترکیه-روسیه وارد عمل شویم.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала