حدود 300 طالب مسلح صفوف اردوی طالبان را ترک کردند

© AP Photo / Ebrahim NorooziБоевики движения "Талибан" на месте взрыва в Сикхском храме в Кабуле, Афганиста
Боевики движения Талибан на месте взрыва в Сикхском храме в Кабуле, Афганиста - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.12.2022
عضو شوید
حدود 300 جنگجو خودسرانه صفوف نیروهای مسلح طالبان را که توسط جنبش رادیکال "طالبان" تشکیل شده بود، به دلیل رفتار بد فرماندهان در جنوب کشور ترک کردند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه 8ست صبح، حدود 300 جنگجو از قول اردوی 215 میوند در ولایت هلمند در جنوب کشور فرار کردند. منابع محلی به نشریه تایید کرده اند که فرماندهان طالبان در منطقه با جنگجویان ولایت همجوار قندهار رفتار تحقیر آمیز داشتند. این امر آنها را مجبور به ترک صفوف نیروهای مسلح و ترک پایگاه کرد. تصاویر ویدئویی که روزنامه به دست آورده است نشان می دهد که سربازان با تجهیزات نظامی از اردوگاه طالبان در هلمند خارج می شوند.
کشته شدن بیش از 300 جنگجوی طالبان در درگیری با جبهه مقاومت  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.12.2022
جبهه مقاومت: طالبان خود عامل انتحاری اند
مقامات طالبان در مورد این وضعیت اظهار نظری نکرده اند. به نوشته این روزنامه، این اولین اختلافات در جنبش نیست. پیش از این موارد فرار از خدمت فرماندهان طالبان در مناطق مختلف افغانستان رخ داده بود.
طالبان پس از اعلام تصمیم ایالات متحده در بهار سال 2021 مبنی بر خروج نیروهای مسلح خود از افغانستان، عملیات گسترده ای را برای ایجاد کنترل بر افغانستان آغاز کردند. طالبان در 15 اگست بدون جنگ وارد کابل شدند و در 16 سنبله ترکیب حکومت موقت را اعلام کردند که هنوز مشروعیت آن از سوی هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده است. در 23 اکتوبر، محمد یعقوب مجاهد که در کابینه موقت به سمت وزیر دفاع منصوب شده بود، گفت که جنبش روند تشکیل ارتش را آغاز کرده و قصد دارد سلاح های مدرن را برای آن تامین کند.
برگزاری نشست علما در کابل؛ طالبان برای تأمین امنیت در بام خانه‌های مردم سنگر گرفته‌اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.11.2022
در گیری بین طالبان در پنجشیر
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала