واکنش روسیه به طرح اخراج روسیه از شورای امنیت سازمان ملل

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر Официальный представитель министерства иностранных дел России Мария Захарова во время брифинга в Москве
Официальный представитель министерства иностранных дел России Мария Захарова во время брифинга в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.12.2022
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در توضیح سخنان کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید، گفت: اگر راهی برای نابودی روسیه یا تسلط بر همه چیز در این جهان وجود می داشت، ایالات متحده امریکا بلافاصله این کار را آغاز می کرد.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، کارین ژان پیر گفته بود که اگر راهی برای جلوگیری از مشارکت روسیه در شورای امنیت سازمان ملل وجود داشته باشد، ایالات متحده بلافاصله از آن استفاده خواهد کرد. به گفته وی، اکنون ایالات متحده چنین فرصت را نمی بینند و بنابراین به دنبال انزوای مسکو در عرصه های بین المللی خواهد بود.
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در کانال تلگرام خود نوشت:" اگر راهی برای نابودی روسیه وجود می داشت، بلافاصله آن را شروع می‌کردند. اگر راهی برای تصاحب تمام نفت، همه گاز، همه طلا، همه الماس ها، همه آب آشامیدنی و همه چیز در جهان وجود داشت، بلافاصله این کار را انجام می دادند. اگر راهی برای تسلط بر کیهان وجود داشت، آنها فوراً آن را هم شروع می کردند. خدا را شکر که چنین راهی وجود ندارد. وگرنه آنها بلافاصله همه این کارها را شروع می کردند".
أوراق الخريف الحمراء تحيط بمبنى الكابيتول الأمريكي في مبنى الكابيتول هيل في واشنطن، الولايات المتحدة 28 أكتوبر 2022 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.12.2022
امریکا کی یف را از حمله به خاک روسیه منع نمی کند
پیش از این، واسیلی نبنزیا خاطرنشان کرد که بر اساس منشور این سازمان نمی توان روسیه را از کرسی خود در شورای امنیت سازمان ملل محروم کرد.
سرگئی ورشینین، معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز به نوبه خود این قصد را غیرقابل تحقق خواند، زیرا برای اصلاح مقررات و اصول سازمان ملل متحد، لازم است که دو سوم کشورهای عضو، از جمله تمام اعضای دائم شورای امنیت، از آن حمایت کرده و آنرا تصویب کنند. در وزارت خارجه روسیه معتقد هستند که چنین تصمیم قابل تصویب نیست.
قابل ذکر است که روسیه، امریکا، چین، بریتانیا و فرانسه به صورت دائمی اعضای شورای امنیت سازمان ملل هستند که هر یک از این کشورها حق وتو دارند. ده عضو دیگر توسط شورای امنیت برای دوره های دو ساله انتخاب می شوند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала