آتش بس در منطقه سرحدی افغانستان و پاکستان

© AP Photo / Mohammad YousafPakistani soldiers stand guard at newly erected fence between Pakistan and Afghanistan at Angore Adda, Pakistan, Wednesday, Oct. 18, 2017
Pakistani soldiers stand guard at newly erected fence between Pakistan and Afghanistan at Angore Adda, Pakistan, Wednesday, Oct. 18, 2017 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.12.2022
عضو شوید
وضعیت پس از درگیری ها میان طالبان و ارتش پاکستان در منطقه پوسته سرحدی سپین بولدک به حالت عادی برگشته است.
به گزارش اسپوتنبک به نقل از "ژئو-تی وی" در نواحی پوسته سرحدی "سپین بولدک - چمن" که سرحد میان پاکستان و افغانستان میباشد وضعیت به حالت عادی برگشته است.
به گزارش این شبکه، در منطقه درگیری اخیر میان جنگجویان نیروهای مسلح افغانستان "طالبان" و ارتش جمهوری اسلامی پاکستان، آتش بس برقرار شده، و پوسته سرحدی "سپین بولدک - چمن" طبق روال عادی کار می کند.
طبق گزارشات 15 دسامبر، در یک درگیری شدید میان نیروهای سرحدی افغانستان و پاکستان یک نفر کشته و 15 نفر دیگر زخمی شدند. که در نتیجه مقامات شهر چمن پاکستان وضعیت اضطراری اعلام کرده و از تخلیه غیرنظامیان در منطقه درگیری خبر داد.
کفته می‌شود دلیل این حادثه تلاش افغان ها برای جلوگیری از ترمیم قسمت آسیب دیده موانع سرحدی ساخته شده توسط پاکستانی ها بوده.
به گفته کانال ژئو-تی وی این دومین بار در پنج روز گذشته است که طالبان "تیراندازی بی دلیل و بی رویه با سلاح های سنگین" انجام می دهند.
این در حالی است که 11 دسامبر در منطقه پوسته سرحدی سپین بولدک چمن بر اثر اصابت هاوان 6 غیرنظامی کشته و 17 تن زخمی و یک افسر پاکستانی نیز کشته شد. نیروهای مسلح پاکستان به تیراندازی پاسخ دادند. به گفته سرپرست وزارت دفاع جمهوری پاکستان، در نتیجه این درگیری حداقل هشت سرباز افغان کشته شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала