فراخواندن دیپلمات گروه طالبان از سوی وزارت خارجه پاکستان

عضو شوید
وزارت امور خارجه‌ پاکستان از فراخواندن کاردار سفارت افغانستان در اسلام‌آباد که از سوی گروه طالبان گماشته شده است، خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، در اعلامیه‌ی وزارت خارجه‌ی پاکستان که امروز (جمعه، ۲۵ قوس) منتشر شده، آمده است که "گلوله‌باران غیرقانونی فرامرزی" از سوی نیروهای مرزی طالبان در منطقه‌ی چمن-اسپین‌بولدک منجر به تلفات جانی و خسارات مالی شده است.
نقش پارلمان پاکستان در روند صلح افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.12.2022
پاکستان خواستار تجدید نظر در روابط با افغانستان شد
وزارت خارجه‌ی پاکستان ضمن محکوم کردن آنچه که "گلوله‌باران غیرقانونی طالبان" خوانده، همچنین تأکید کرده است که حفاظت از غیرنظامیان بر عهده‌ی دو طرف است و باید از تکرار این حوادث جلوگیری شود.
به نقل از اعلامیه‌ی این وزارت، در صحبت با دیپلمات طالبان در اسلام‌آباد، قرار شد از سازوکار نهادی که در این زمینه ایجاد شده است، استفاده شود.
وزارت خارجه‌ی پاکستان در پایان این اعلامیه نوشته است، که به حفظ روابط برادرانه با افغانستان متعهد است و صلح در امتداد مرز پاکستان و افغانستان در این مورد مهم است.
یادآوری می کنیم، که در یک هفته‌ی اخیر نیروهای مرزی طالبان دو بار با نظامیان پاکستانی در گذرگاه اسپین‌بولدک-چمن درگیر شده‌اند. براساس آمارهای منتشرشده، در جریان این درگیری‌ها به دو طرف تلفات وارد شده است.
پاکستان قبلا از طالبان به‌خاطر عدم تکرار درگیری تضمین خواسته بود و در مقابل، طالبان نیز اسلام‌آباد را به بهانه‌جویی متهم کرده و از آن کشور خواسته‌اند که جلوی اعمال تحریک‌برانگیز را بگیرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала