ناتو امنیت پسته های امنیتی و نظارتی در شمال کوزوو را افزایش می دهد

© AP Photo / Visar KryeziuСовместные учения сил НАТО KFOR, миссии ЕС EULEX и Сил безопасности Косово. Архивное фото
Совместные учения сил НАТО KFOR, миссии ЕС EULEX и Сил безопасности Косово. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.12.2022
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک، ماموریت ناتو KFOR به دلیل تجمع گسترده صرب ها در نزدیکی، امنیت را در پوسته های نظارتی بسته یارینا در ورودی کوزوو و متوهیجا از راشکا افزایش داده است.
به گزارش اسپوتنیک، فعلاً جنبش راست جوانان صربستان حوالی ساعت 13:00 (15:00 به وقت مسکو) با شعار "هرگز سرحد وجود نخواهد داشت، کوزوو صربستان است!" چند صد نفر را با پرچم ده ها متر از ورودی پسته نظارتی غیرفعال جمع کردند. میهن پرستان از صربستان، مونته نگرو و جمهوری صربستان بوسنی و هرزگوین از طریق شبکه های اجتماعی به این تجمع فراخوانده شدند. جمعیتی که جمع شده اند زیاد نیست، اقدام مسالمت آمیز است، برگزارکنندگان ویدئوهای را در شبکه های اجتماعی منتشر می کنند.
صربستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.11.2022
تیر اندازی بر مهاجران غیر قانونی در صربستان
به گزارش پرتال کوزوو آنلاین، قوای ناتو از شب یکشنبه شروع به تقویت حضور خود در این منطقه کردند.
قابل ذکر است که وضعیت متشنج در کوزوو و متوهیا ادامه دارد. پولیس جمهوری خودخوانده کوزوو روز جمعه یکی دیگر از افسران پولیس سابق با ملیت صرب به نام زوران میهایلوویچ را در شمال بازداشت کرد. پیش از آن، همکارش اسلاجان ترایکوویچ در شمال کوسووسکا میتروویچا بازداشت شده بود، او مظنون به جنایات جنگی در جریان درگیری 1998-1999 است. تراژکوویچ سومین افسر پئلیس سابق صرب کوزوو بود که پس از میلیان آزیچ و دژان پانتیچ در پریشتینا بازداشت شد.
حادثه ای که صرب ها را وادار به راه اندازی سنگرها کرد، هنوز حل نشده باقی مانده است. دژان پانتیچ، افسر سابق پولیس، همراه با همکاران صرب ادارات پولیس کوزوو در ولایت شمالی در ماه نوامبر استعفا داد و شنبه گذشته در پوسته نظارتی یارینا هنگام ورود از مرکز صربستان به جرم "تروریزم" بازداشت شد. از آن زمان، پانتیچ در یک حوزه پولیس در نزدیکی پسته نظارتی بوده است، تنها روز سه شنبه به او اجازه داده شد که ادویه از امراض مزمن را تحویل دهد.
Вид косовского города Косовска-Митровица - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.12.2022
کوزوو به ناتو تاکید کرد که موانع صرب ها را از جاده ها بردارند
در 10 دسامبر، صرب های کوزوو به دلیل بازداشت یک پولیس سابق وزارت امور داخله این جمهوریت خودخوانده توسط مقامات آلبانیایی کوزوو، سنگرها را برپا کردند و در حال انجام وظیفه در شاهراه های شمال این ولایت هستند. وضعیت بر روی سنگرها در شهرداری های لپوسوویچ، زوچان و زوبین پوتوک در روز یکشنبه آرام است، صرب های محلی شب ها در چادرها مشغول خدمت هستند. در طول روز، زنان محلی نیز به سنگرها می آیند. در شبکه های اجتماعی صربستان فیلم های از حرکت تجهیزات نظامی در شهرداری راسکا در مجاورت صربستان و پرواز هلیکوپترهای Mi-35 نیروی هوایی این کشور در حال پخش است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала