دیپلمات‌های افغان در سازمان ملل معاش خود را از سوی حکومت جدید دریافت نکرده‌اند

© Photo / twitter/faiq_naseerنصیر احمد فایق سرپرست نمایند‌گی دایمی افغانستان در سازمان ملل
نصیر احمد فایق سرپرست نمایند‌گی دایمی افغانستان در سازمان ملل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.12.2022
عضو شوید
دیپلمات‌های نمایندگی افغانستان در سازمان ملل از زمان تغییر قدرت در این کشور از کابل معاش دریافت نکرده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، نصیراحمد فایق که مسوولیت نمایندگی دائمی افغانستان در سازمان ملل را به عهده دارد گفت در پاسخ به این سوال که آیا او با طالبان در تماس است، گفت: نه. در تماس نیستم. اما نه تنها من، بلکه بیشتر سفارتخانه های افغانستان در خارج از کشور به نمایندگی از جمهوری اسلامی افغانستان و سیستمی که در 20 سال گذشته در افغانستان وجود داشته است با حمایت جامعه جهانی و تلاش و فداکاری متخصصان افغان به کار خود ادامه می‌دهند.
وی افزود: امروز ما مفتخریم که با وجود مشکلاتی که با آن روبرو هستیم، همچنان به خدمت خود و برخی از ما حتی به صورت رایگان ادامه می‌دهیم.
به گفته وی، نمایندگان دولت پیشین در ماموریت دائمی با مشکلات مالی روبرو هستند و "از زمان فروپاشی دولت قبلی و به دست گرفتن قدرت توسط طالبان، بیش از یک سال است که از پایتخت معاش دریافت نکرده‌اند.
آقای فایق در پاسخ به این سوال که آیا دیپلمات های نمایندگان دولت غنی در سفارتخانه‌های خارج از کشور با یکدیگر هماهنگی دارند، گفت که این دیپلمات‌ها "نوعی شورای سفیران دارند".
وی گفت: ما در مورد مسائل بسیار مهم مربوط به افغانستان با هم کار می‌کنیم و سعی می‌کنیم در همه مسائل بی‌طرف باشیم و ببینیم که در حال حاضر چه چیزی بیشتر به نفع مردم افغانستان است. این تصمیمی است که پس از مشورت با این هیئت و متخصصانی که واقعاً به افغانستان متعهد هستند گرفته شده و آنها به هیچ یک از طرف ها یا گروه ها و یا طالبان وابسته نیستند.
پیش از این طالبان با ارسال نامه‌ای به سازمان ملل اعلام کرده بود که نماینده دائم افغانستان که از سوی دولت قبلی منصوب شده بود، دیگر نماینده کشور در این سازمان نیست. طالبان اعلام کرد که نماینده جدید افغانستان در سازمان ملل محمد سهیل شاهین تعیین شده است.
کمیته اعتبارنامه سازمان ملل که سال یک بار تشکیل جلسه می دهد، برای دومین بار تصمیم گرفت که تصمیم گیری در مورد نماینده بعدی افغانستان در سازمان بین المللی را به تعویق بیندازد.
تمدید مدت دورکاری  کارمندان دبیرخانه سازمان ملل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.12.2022
تاکید سازمان ملل بر تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала