حمله جنگجویان طالب بر مراکز آموزشی در کابل

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر Đại diện phong trào Taliban (Tổ chức đang chịu lệnh trừng phạt của LHQ vì các hoạt động khủng bố) tại thành phố Mazar-i-Sharif đã bị kiểm soát.
Đại diện phong trào Taliban (Tổ chức đang chịu lệnh trừng phạt của LHQ vì các hoạt động khủng bố) tại thành phố Mazar-i-Sharif đã bị kiểm soát. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.12.2022
عضو شوید
طالبان: دختران اجازه تحصیل در هیچ جای را ندارند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از منابع محلی طالبان از حوزه های امنیتی کابل به مراکز آموزشی در بخش های مختلف شهر حمله کردند و صنف به صنف دنبال استاد و شاگرد دختر می گشتند و آنها را از مراکز آموزش بیرون می کردند.
در صورت مقاومت و توضیح دادن مسئولین و دختران این طالبان شروع به ضرب و شتم می کردند.
این درحالی است که دیروز وزارت تحصیلات عالی طالبان در مکتوبی به شکل رسمی تحصیل دانشجویان دختر را تا امر ثانوی تعطیل کردند.
اوضاع دانشگاه در افغانستان و آمد آمد طالبان؛ دانشگاه تعلیم و تربیه استاد ربانی در کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.12.2022
گروه طالبان دروازه های دانشگاه ها را به روی دختران بست
این اقدام طالبان واکنش های زیاد داخلی و بین المللی را به همراه داشته است. همزمانی صدور این بیانیه با مجلس شورای امنیت در سازمان ملل درباره افغانستان، باعث شد تا شرکت کننده گان در اجلاس هم این تصمیم طالبان را به شدت محکوم کنند.
رحمت الله نبیل، نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.12.2022
واکنش نبیل به بستن دروازه های دانشگاه به روی دختران از سوی گروه طالبان
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала