بایدن: تحویل دستگاه دافع هوا پاتریوت به کی‌یف گامی به سوی تنش نیست

© AFP 2023 / BULENT KILICراکت های دافع هوا Patriot, پاتریوت
راکت های دافع هوا Patriot,  پاتریوت  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.12.2022
عضو شوید
رئیس‌جمهور فعلی امریکا گفت که انتقال دستگاه دافع هوا پاتریوت به اوکراین گویا تشدید تنش را به دنبال نخواهد داشت و صحبت بر سر تسلیحات دفاعی است.
به گزارش اسپوتنیک، بایدن در کنفرانس مطبوعاتی مشترک پس از مذاکرات با زلنسکی در واشنگتن گفت: "ما این موضوع را با رئیس جمهور (زلنسکی) بحث نکرده ایم، اما پاتریوت را به مثابه یک سیستم تسلیحاتی دفاعی در نظر می گیریم. این یک سیستم دفاعی است و تشدید تنش را به همراه ندارد بلکه ماهیت دفاعی دارد."
مشهورترین سلاح آبدیده شده در جنگ که بیش از نیم قرن می جنگد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.06.2022
لاوروف برنامه های واشنگتن برای ارائه راکت‌انداز چندگانه به کی‌یف را خطرناک خواند
اوایل چهارشنبه، ایالات متحده اعطای بسته کمک نظامی جدید 1.85 میلیارد دالری به اوکراین را اعلام کرد. بسته کمکی جدید، از جمله، شامل یک قطعه دستگاه دفاع هوایی پاتریوت است که کی‌یف قبلاً درخواست کرده بود. به گفته آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، با اعطای این بسته، مجموع کمک های نظامی که آمریکا در دوره دولت فعلی واشنگتن به کی یف اختصاص داده است، 21.9 میلیارد دلار خواهد بود.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала