Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
چندرسانه ای
چندرسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چندرسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک مولتی میدیا ببینید

مکتوب جدید وزارت معارف طالبان + عکس

وزیر معارف طالبان
وزیر معارف طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.12.2022
عضو شوید
وزارت معارف طالبان نیز با صدور یک نامه‌ای رسمی دستور داده است که تمام مکاتب خصوصی و دولتی و همچنین آموزشگاه‌های خصوصی برای دختران بالاتر از صنف ششم مسدود باشند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت معارف طالبان در نامه‌ای عنوانی ریاست‌های معارف این گروه در ولایت‌ها گفته که براساس فیصله کابینه‌ی طالبان، مکاتب و آموزشگاه‌های را به‌روی دختران بالاتر از صنف ششم تا امر ثانی معطل کنند. گفته شده که این تصمیم براساس فیصله کابینه‌ی طالبان گرفته شده است.
این نامه امروز (پنج‌شنبه، ۱ جدی) صادر شده و پای آن حبیب‌الله آغا، سرپرست وزارت معارف طالبان امضا کرده است. خطاب صاحب‌زاده، سخن‌گوی وزارت معارف طالبان در پیامی به روزنامه اطلاعات روز صحت این نامه را تأیید کرد.
وزارت معارف طالبان در آغاز امسال اعلام کرده بود که مکاتب به‌روی دختران بالاتر از صنف ششم تا امر ثانی بسته باشند. روشن نیست که امرثانی چه وقت صادر می‌شود.
این در حالی است که وزارت تحصیلات عالی طالبان نیز دانشگاه‌ها را به‌روی دختران تا امر ثانی بسته کرده است.
این تصمیم طالبان واکنش‌ها و مخالفت‌های جهانی را در پی داشته است.
شماری از کشورهای اسلامی، از جمله عربستان سعودی، اندونزیا، پاکستان و ایران نیز در کنار سایر کشورها و نهادهای بین‌المللی، این تصمیم طالبان را محکوم کرده‌اند.
Рамадан в Саудовской Аравии  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.12.2022
دو کشور اسلامی تصمیم طالبان برای ممنوعیت ورود زنان به دانشگاه های افغانستان را به شدت محکوم کردند
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала