وزارت خارجه طالبان: رسیدگی به مشکلات افغانستان مسئولیت تمام کشورهای جهان است

© Twitter account of GMICafghanistanمولوی امیرخان متقی
مولوی امیرخان متقی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.12.2022
عضو شوید
سرپرست وزارت امور خارجه طالبان در ادامه تشدید بحران بشری و افزایش فقر در افغانستان گفته است که رسیدگی به مشکلات این کشور مسوولیت تمام کشورهای جهان است.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رادیو تلویزیون ملی که تحت کنترل امارت اسلامی است روز پنج‌شنبه، اول جدی گزارش داده که ریاست حقوق بشر و امور بین‌الملل زنان وزارت خارجه درهمکاری با ریاست حقوق بشر یوناما درکابل سمینار آگاهی‌دهی را زیر نام قانون بین‌المللی حقوق بشر به کارمندان وزارت خانه‌های مختلف برگزار کردند.
طبق گزارش این رسانه، متقی از نمایندگی سازمان ملل در افغانستان خواسته تا صدای آنان و مشکلات مردم افغانستان را بازتاب دهند و تاکید کرده است که کمک‌های بشردوستانه در افغانستان نباید سیاسی شود.
فقر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.10.2022
افزایش پنجاه درصدی فقر در افغانستان
گفته می‌شود که این سمینار با حضور هشت وزارت‌خانه و بیش از ۳۰ نهاد بین‌المللی که در زمینه حقوق بشر فعالیت می کنند برای یک روز در وزارت امور خارجه برگزار شده است.
متقی در حالی برای رسیدگی به مشکلات افغانستان درخواست کمک می‌کند که به گفته سخنگوی وزارت خارجه امریکا، افغانستان بنابه آنچه که تبعیض آشکار جنسیتی و اعمال سیاست‌های آپارتایدی خوانده می‌شود سالانه میلیاردها دالر را از دست می‌دهد.
از سوی دیگر طبق گزارشی که کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان نشر کرده بود افغانستان در سال ۲۰۲۳ با چالش‌های جدی روبرو می‌شود و تخمین زده شده که حدود ۲۸.۳میلیون نفر به کمک‌های بشردوستانه نیاز پیدا می‌کنند.
The Security Council meets regarding recent missile launches in North Korea at United Nations headquarters, Monday, Nov. 21, 2022. North Korean leader Kim Jong Un says the test of a newly developed intercontinental ballistic missile confirmed that he has another reliable and maximum-capacity weapon to contain any outside threats. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.12.2022
معاون دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار ابتکارات انکشافی برای افغانستان شد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала