گفتگوی امریکا با اسرائیل در مورد همکاری روسیه و ایران

© Photo / United Instrument Manufacturing Corporationکمره های بی نظیر طیارات روسی
کمره های بی نظیر طیارات روسی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.12.2022
عضو شوید
سرویس مطبوعاتی کاخ سفید اطلاع داد، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده، با ایال هولاتا، همتای اسرائیلی خود درباره همکاری های نظامی رو به پیشرفت بین روسیه و ایران در شرایط درگیری در اوکراین صحبت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، امریکایی ها ادعا می کنند که ایران تسلیحات خاصی از جمله پهپاد ها و مهمات را به روسیه می دهد و در ازای آن "تکنالوژی نظامی" دریافت می کند.
در بیانیه مطبوعاتی آمده است: "آنها در مورد همکاری رو به رشد ایران با روسیه در حوزه نظامی، از جمله تحویل تسلیحات که کرملین علیه اوکراین برای حمله به زیربناهای غیرنظامی آن استفاده می کند و ارائه تکنالوژی نظامی روسیه به ایران در ازای آن، گفتگو کردند".
Барражирующий дрон-камикадзе ZALA Ланцет на ежегодной презентации концерна Калашников в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.12.2022
پهپاد انتحاری "لانست" روسی رادار اوکراین را نابود کرد+ ویدئو
سالیوان و هولاتا میزبان های نشست مجازی گروه مشورتی استراتژیک امریکا و اسرائیل با شرکت اعضای ارشد نهاد سیاست خارجی و جامعه اطلاعاتی هر دو کشور بودند.
در این بیانیه خاطرنشان می شود: "مقامات رسمی دو کشور عزم خود را برای مقابله با تهدیدات برای منطقه (شرق میانه) از سوی ایران و جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هستوی ابراز کردند."
طرفین درباره تحریم‌های اقتصادی اعمال شده در ماه‌های اخیر علیه ایران، همکاری‌ها از جمله تطبیقات مشترک بین قوای امریکا و اسرائیل، فرصت‌های "گسترش ادغام اسرائیل در منطقه شرق میانه در حوزه‌های امنیتی و اقتصادی" را ارزیابی کردند.
وزارت امور خارجه ایران اظهارات اوکراین درباره انتقال پهپادها به روسیه را بی اساس خواند.
Новая мобильная РЛС 59Н6-ТЕ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.12.2022
کلوپ ویدیو
دستگاه دافع هوا اوکراین با پهپاد قاتل روسی منفجر گردید+ویدیو
کشورهای غربی ادعا می کنند که ایران طیارات بدون سرنشین برای عملیات نظامی در اوکراین به روسیه می دهد اما مسکو و تهران چنین اتهاماتی را رد کرده اند. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران گفت که تهران چند ماه قبل از آغاز عملیات ویژه در اوکراین، به روسیه پهپاد ارسال کرده است. وی همچنین از عدم امکان دیدار تهران با کی یف در مورد پهپادها به دلیل عدم حضور طرف اوکراینی خبر داد.
امیر سعید ایروانی، نماینده دائو ایران در سازمان ملل متحد، پیشتر به خبرنگاران گفت: تهران قاطعانه ادعاهای مبنی بر تحویل پهپادهای ایران به روسیه برای استفاده در درگیری در اوکراین را رد می کند. ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، اطلاعات جدید رسانه‌های امریکایی مبنی بر ارسال تسلیحات ایرانی به طرف روسی برای استفاده در درگیری های نظامی در اوکراین را تکذیب کرد.
ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که موضوع خرید پهپادهای جنگی روسیه از ایران به طور مصنوعی در رسانه های امریکا نشر شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала